سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشاورزی مکانیزه با پرداخت تسهیلات ۱۳ میلیاردی / اجرای طرح افزایش تولید سبزی و صیفی در جویبار

مدیر جهاد کشاورزی جویبار از معرفی ۳۶ نفر متقاضی جویباری برای دریافت ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به بانک کشاورزی در سه ماهه اول امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شعبانی مدیر جهاد کشاورزی جویبار گفت: از محل خط اعتباری توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، سه ماه نخست امسال تاکنون، ۳۶ نفر از متقاضیان تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان جویبار برای دریافت ۱۳ میلیارد ریال تسهیلات به بانک کشاورزی معرفی شدند.

شعبانی با بیان اینکه در این مدت ۲.۵ میلیارد ریال از این اعتبارات جذب شد، گفت: تاکنون محصول ۴۵۰ هکتار از مجموع ۹ هزار و ۳۷۱ هکتار از زمین‌های شالیزاری این شهرستان، بصورت مکانیزه برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار به اجرای طرح افزایش تولید سبزی و صیفی در این شهرستان نیز اشاره کرد و افزود: طرح افزایش تولید محصولات سبزی و صیفی با نظارت کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان در مراحل کاشت و داشت در ۱۲ هکتار در این شهرستان اجراء شد.

وی گفت: در این طرح، محصول خیار در ۴ هکتار در روستای کوهی خیل و طرح تولید فلفل در ۸ هکتار در روستای میانده این شهرستان کشت شد.

وی افزود: این طرح مشارکتی کشاورزی، با استفاده از کود‌های بیولوژیک و براساس آزمون خاک به تولید محصول می‌پردازد.
شعبانی میزان عملکرد خیار در هر متر مربع را ۸ کیلو گرم و فلفل را ۵ کیلو گرم برآورد کرد که در بازار‌های شهرستان مجاور عرضه می‌شود.

انتهای پیام/آ


کشاورزی مکانیزه روشی برای افزایش تولیدات کشاورزی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.