سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید مرغوب‌ترین پنبه‌ی کشور در شهرستان سرخس

سرخس با سطح زیر کشت ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار پنبه، رتبه‌ی دوم استان خراسان رضوی را داراست و مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین پنبه‌ی کشور را تولید می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ با راهنمایی کارشناسان اداره‌ی جهاد کشاورزی شهرستان سرخس و همکاری کشاورزان در کشت ارقام جدید پنبه، عملکرد تولید، افزایش چشمگیر و مصرف آب نیز کاهش یافته است.

محمد علی رهنما مدیر جهاد کشاورزی سرخس با بیان اینکه در شهرستان سرخس هر ساله عملکردی که در مزارع پنبه داشتیم بین ۳ تا ۵ تن بوده است، گفت : پیش بینی می‌کنیم امسال با ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار پنبه که در شهرستان داریم، بالغ بر ۷۵۰۰ تن تولید وش پنبه را در این شهرستان داشته باشیم.

وی ادامه داد: این شهرستان از نظر رشد مکانیزه‌ی پنبه، رتبه‌ی اول خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

کشاورزان این شهرستان در سال زراعی جاری از ارقام جدید پنبه استفاده کردند که دوره‌ی رشد کوتاهی دارد و در مصرف آب هم صرفه جویی می‌شود.

یکی از کشاورزان این منطقه با اشاره به کشت ۵۳ هکتار ارقام جدید پنبه در این باره می‌گوید: امسال ۷ هکتار پنبه از نوع ارمغان  و حدود ۴۶ هکتار هم ساجدی کاشتیم و نسبت به دو سال قبل خوشبین‌تر هستم.

وی افزود: این نوع از پنبه ، بوته‌ها یی سالم، پر بار و قوی‌تر دارند و احتمال می‌رود که بیشتر از این برداشت کنیم.

این کشاورز گفت: پنبه ساجدی و ارمغان طول دوره‌ی رشد کوتاه تری دارند و با این طول دوره‌ی رشد می‌شود بعد ازآن گندم کشت کرد.

گفتنی است با تغییر ارقام پنبه و افزایش سطح زیر کشت، انتظار می‌رود در سال جاری شاهد افزایش ۳۰ در صدی تولید طلای سفید در سطح شهرستان سرخس باشیم.

انتهای پیام // ف. ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.