سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قاضی شهریاری در اینستاگرام نوشت:

سقوط هواپیمای تهران یاسوج تقصیر خلبان نیست

سرپرست دادسرای امور جنایی تهران دلایل اصلی سقوط هواپیمای تهران یاسوج را در صفحه شخصی اینستاگرام خود منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پس از سقوط هواپیمای ای‌تی‌آر 72 شرکت آسمان در 29 بهمن سال گذشته گمانه‌زنی‌ها در رابطه با علت وقوع این حادثه منتشر شد. این هواپیما با 60 مسافر و 6 خدمه از تهران به سمت یاسوج پرواز می‌کرد که در فاصله 14 مایلی فرودگاه یاسوج با کوه برخورد کرد. تمام سرنشینان این پرواز جان باختند.

پس از مقصر دانستن خلبان و شرکت هواپیمایی و شرایط جوی توسط گروه‌های مختلف امروز قاضی شهریاری،سرپرست دادسرای امور جنایی تهران دلایل اصلی این هواپیما را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت:

#سقوط_هواپیمای_تهران_یاسوج
دلایل و چرایی آن مشخص و هویداست .وقتی که دو ماه قبل از حادثه سقوط دردناک هواپیمای ATRآسمان(به تاریخ مکاتبه دقت شود)واضح و صریح و کتبا به رییس فعلی سازمان نظارتی #سازمان_هواپیمایی_کشوری کتبا اعلام که در مجموعه شما چه می گذرد!! با جان مردم بازی نکنید
️اما توجه نمی کند.چرا؟؟؟
چرایی آن نیاز به اندکی تامل دارد.حالا بگویید خلبان مقصره!!!
#دلایل_سقوط_هواپیمای_یاسوج:
۱- علت سقوط یخ زدگی بال هواپیماست.هواپیما مجهز به سیستم DE-ICEING (جلوگیری از یخ زدگی بال)نبوده است.
۲-مجوز بهره برداری از هواپیما یا همان (Certificate of Airworthiness)قانونی صادر نشده است.
۳- شرکت بهره بردار در بکار گیری گروه کروی پرواز قصور کرده است.
۴- سیستمELT هواپیما نقص داشته و عمل نکرده است.(دلیل فرعی)
۵-هواپیمای ATR مناسب شرایط اقلیمی ایران نیست و محدودیت های زیادی از جمله دما و ارتفاع(high&hot) داراست.
۶- قصور شرکت فرودگاه ها هم مطرح می باشد.
۷-ربطی هم به تحریم ها نداره
۸- بر اساس دستورالعمل اجباری سیستم ANTI ICEING هواپیما میبایست مطابق با نیازمندی Moified ( اصلاح ) میشده که نشده است.
۹- دستور العمل اجرایی و اجباری دارای زمان Airworthiness Directive (AD)یعنی بعد از منقضی شدن زمان انجام ، باید هواپیما متوقف شده و فعالیت پروازی نداشته باشد ، اجرا نشده است.
۱۰- نتیجتا: عدم اعمال دستور العمل اجباری ،صدور مجورز قابلیت پرواز بدون در نظر گرفتن A.D مربوطه ،انتخاب هواپیمای نامناسب در مسیر خطرناک ، تمدید گواهینامه خلبان بدون در نظر گرفتن محدودیت پزشکی و خرابی DVOR فرودگاه یاسوج.
۱۱- #تقصیر_خلبان_نیست
#سقوط_هواپیمای_مسافری
#جان_مردم
#منافع_شخصی
#منافع_مالى
#ایکائو #سازمان_جهانی هوانوردی
#کائو#سازمان_هواپیمایی_کشوری
#انکس ۱۹گانه
#تسلیت_ایران
#تسلیت_به_خانواده_های_داغد

انتهای پیام/

برچسب ها: هواپیما ، دادگستری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.