پس از مقصر دانستن خلبان و شرکت هواپیمایی و شرایط جوی توسط گروههای مختلف امروز قاضی شهریاری،سرپرست دادسرای امور جنایی تهران دلایل اصلی این هواپیما را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد و نوشت:
#سقوط_هواپیمای_تهران_یاسوج
دلایل و چرایی آن مشخص و هویداست .وقتی که دو ماه قبل از حادثه سقوط دردناک هواپیمای ATRآسمان(به تاریخ مکاتبه دقت شود)واضح و صریح و کتبا به رییس فعلی سازمان نظارتی #سازمان_هواپیمایی_کشوری کتبا اعلام که در مجموعه شما چه می گذرد!! با جان مردم بازی نکنید
️اما توجه نمی کند.چرا؟؟؟
چرایی آن نیاز به اندکی تامل دارد.حالا بگویید خلبان مقصره!!!
#دلایل_سقوط_هواپیمای_یاسوج:
۱- علت سقوط یخ زدگی بال هواپیماست.هواپیما مجهز به سیستم DE-ICEING (جلوگیری از یخ زدگی بال)نبوده است.
۲-مجوز بهره برداری از هواپیما یا همان (Certificate of Airworthiness)قانونی صادر نشده است.
۳- شرکت بهره بردار در بکار گیری گروه کروی پرواز قصور کرده است.
۴- سیستمELT هواپیما نقص داشته و عمل نکرده است.(دلیل فرعی)
۵-هواپیمای ATR مناسب شرایط اقلیمی ایران نیست و محدودیت های زیادی از جمله دما و ارتفاع(high&hot) داراست.
۶- قصور شرکت فرودگاه ها هم مطرح می باشد.
۷-ربطی هم به تحریم ها نداره
۸- بر اساس دستورالعمل اجباری سیستم ANTI ICEING هواپیما میبایست مطابق با نیازمندی Moified ( اصلاح ) میشده که نشده است.
۹- دستور العمل اجرایی و اجباری دارای زمان Airworthiness Directive (AD)یعنی بعد از منقضی شدن زمان انجام ، باید هواپیما متوقف شده و فعالیت پروازی نداشته باشد ، اجرا نشده است.
۱۰- نتیجتا: عدم اعمال دستور العمل اجباری ،صدور مجورز قابلیت پرواز بدون در نظر گرفتن A.D مربوطه ،انتخاب هواپیمای نامناسب در مسیر خطرناک ، تمدید گواهینامه خلبان بدون در نظر گرفتن محدودیت پزشکی و خرابی DVOR فرودگاه یاسوج.
۱۱- #تقصیر_خلبان_نیست
#سقوط_هواپیمای_مسافری
#جان_مردم
#منافع_شخصی
#منافع_مالى
#ایکائو #سازمان_جهانی هوانوردی
#کائو#سازمان_هواپیمایی_کشوری
#انکس ۱۹گانه
#تسلیت_ایران
#تسلیت_به_خانواده_های_داغد
انتهای پیام/