سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدارمعاون وزیر صنعت با همتای ترکمنستانی در باجگیران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با مرادف وزیر تجارت و صنایع ترکمنستان در محل مرز باجگیران واقع در شمال خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ در دیدار رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با معاون وزیر تجارت و صنایع ترکمنستان پیرامون محدودیت‌های اعمال شده در بازارچه مرزی باجگیران و سایر بازارچه‌ها در مرز بین دو کشور مذاکراتی صورت گرفت.

در این نشست دو طرف مذاکره کننده توافق کردند زمینه حضور و خرید مردم ایران و ترکمنستان در بازارچه‌های مرزی فراهم شود.

طرفین کننده همچنین توافق کردند تا در توان مسئولان ایرانی و ترکمنستانی قوانین و محدودیت‌ها را به نحوی تسهیل و برطرف کنند تا مردم در بازارچه‌های مرزی به راحتی رفت و آمد و از ظرفیت‌های تولید دو کشور استفاده کنند.

همچنین در این نشست پیرامون سقف 60 کیلوگرم کالای همراه مسافر، موضوعات مرتبط با حمل و نقل و جا به جایی جاده‌ای کالا، رفع محدودیت‌های پیمایشی در خاک ترکمنستان برای تجار ایرانی و همچنین تعیین سقف معافیت‌ها توافق‌هایی بین دو طرف ایرانی و ترکمن حاصل شد.

پس از پیشنهادات تکمیلی در پایان این نشست مقرر شد در جلسه بعدی موضوعات مرتبط با هدف تجارت آزاد بین دو کشور ایران و ترکمنستان بررسی شود.

ترکمنستان دومین هدف صادراتی خراسان رضوی است و تبادلات تجاری این استان با آن کشور از طریق گمرک و بازارچه باجگیران و همچنین گمرک سرخس انجام می‌شود.

انتهای پیام//ف. ن.

معاون وزیر صنعت با همتای ترکمنستانی در باجگیران دیدار کرد

برچسب ها: ترکمنستان ، باجگیران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.