سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه نخست خراسان رضوی در جذب تسهیلات اشتغال روستایی

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خراسان رضوی با پرداخت ۸۲ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی، از جمله استان‌های نخست کشور در تصویب و پرداخت این تسهیلات است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید حمید کلانتری معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در جلسه مشترک کارگروه اشتغال و ستاد اقتصاد مقاومتی استان خراسان رضوی گفت: به منظور بهره گیری مطلوب‌تر از تسهیلات باید مزیت‌های منطقه‌ای و جغرافیایی مد نظر قرار داشته باشد و پیوستگی در طرح‌ها لحاظ شود.

وی افزود: در شهرستان‌های مرزی، استفاده از ظرفیت‌ها با هدف ایجاد اشتغال و توسعه پایدار، ضرورتی غیر قابل انکار است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در شرایط حاضر تقویت تولیدات داخلی و ایرانی برای صادرات، فرصت خوبی است که بتوان از آن به نحو شایسته‌ای استفاده کرد.

کلانتری افزود: باید با ایجاد مشوق‌هایی مانند شامل شدن بیمه اجتماعی برای افرادی که از این تسهیلات استفاده می‌کنند؛ زمینه را برای جذب 100 درصدی سهم استان فراهم کرد.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: خراسان رضوی با پرداخت 82 میلیارد تومان، از جمله استان‌های نخست کشور در تصویب و پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به شمار می‌رود.

کلانتری افزود: به لحاظ جذب تسهیلات، خراسان رضوی با 39 درصد عملکرد؛ رتبه خوبی در کشور دارد؛ و نسبت تسهیلات پرداختی با معرفی به بانک‌ها در کشور به طور میانگین 12 درصد است که این رقم در این استان 9 درصد می‌باشد.

وی گفت: سهم بخش کشاورزی استان از این تسهیلات 84 درصد، سهم خدمات سه درصد و صنعت 13 درصد است.

معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سهم پرداختی در بانک‌های عامل استان از سهمیه تخصیص یافته به استان تاکنون، در بانک توسعه تعاون 75 درصد، کشاورزی 30 درصد، پست بانک 28 درصد و صندوق کارآفرینی و امید 37 درصد بوده است.

کلانتری گفت: جایگاه خراسان رضوی در تسهیلات مصوب طرح " روستا تعاون " از جمله 6 استان برتر در کشور است و باید برای قرارگرفتن استان در جمله استان‌های برتر کشور برنامه ریزی شود.
 

قربان میرزایی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه افزود: طبق اعلام قبلی سهم خراسان رضوی ازتسهیلات اشتغال روستایی 610 میلیارد تومان بوده که تا کنون 50 درصد آن به بانک‌های عامل تخصیص داده شده است.

وی از عملکرد بانک‌های استان در بررسی، تصویب و پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی تقدیر کزد؛ گفت: انتظار این است در مواردی که دولت منابع خود را در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد؛ بانک‌ها به یک رویه واحد عمل کنند و منطبق با مقررات داخلی خود با متقاضیان برای پرداخت تسهیلات رفتار نکنند.

انتهای پیام//م. ن
 

لزوم تقویت طرح‌های نقطه‌ای در اشتغال روستایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.