سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹ رشته جدید فنی در چهارمحال و بختیاری دایر می‌شود

در سال تحصیلی آینده، ۹ رشته جدید در دانشگاه فنی و حرفه ای استان چهارمحال و بختیاری دایر می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ رشته در مقطع کاردانی و ۵ رشته در مقطع کارشناسی در مراکز این دانشگاه فعال است گفت: در سال تحصیلی آینده، ۹ رشته جدید فنی در مقطع کارشناسی ارشد به این تعداد افزوده خواهد شد.
 
بهروز شایق افزود: این رشته‌ها شامل نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر، جوشکاری، تأسیسات و مکانیکی، کامپیوتر، معماری، تولیدات نباتی و کشاورزی، پرورش دام و طراحی پوشاک می‌باشد.
 
وی با اشاره به فعالیت ۴ مرکز دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران و پسران در شهرکرد، بروجن و جونقان و یک آموزشکده کشاورزی در شهرکرد اضافه کرد: ۷۰ درصد آموزش‌های این مراکز عملی و ۳۰ درصد دیگر تئوری است.
 
شایق ادامه داد: در این مراکز ۵ هزار و ۳۰۰ دانشجو در مقاطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.
 
وی، با بیان اینکه بر اساس میانگین کشوری به ازای هر ۲۵ تا ۳۰ دانشجو یک عضو هیئت علمی رسمی فعالیت می‌کند گفت: هم اکنون ۱۰ عضو هیئت علمی رسمی در مراکز فنی و حرفه‌ای این استان فعالیت دارند و به ۲۰۰ عضو دیگر نیاز است.
 
شایق افزود: یک هزار و ۲۰۰ دانشجوی مراکز فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در ۸ خوابگاه استان اسکان دارند.
 
۶ مرداد «روز ملی ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی» می‌باشد و ۳۱ تیر تا ۶ مرداد هم به عنوان «هفته ملی مهارت» نامگذاری شده است.
 
انتهای پیام/ف

تحصیل ۵ هزار و ۳۰۰ دانشجو در مراکز فنی و حرفه‌ای

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.