سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالبات چغندرکاران پرداخت شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، گفت: مطالبات چغندرکاران در اسرع وقت پرداخت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، در نشست ساماندهی مطالبات چغندرکاران در کشت پاییزه اظهار کرد: مطالبات چغندرکاران و حق الزحمه ماشین‌های برداشت چغندرپاییزه در اسرع وقت پرداخت شود.

وی اضافه کرد: به منظور سرعت بخشیدن در امر پرداخت مطالبات چغندرکاران، نمایندگانی از کارخانه قند فسا و مرودشت برای تبادل اطلاعات و تسویه حساب مشخص شده و ظرف یک ماه با کشاورزان به‌تدریج تسویه حساب شود.

محمد مهدی قاسمی گفت: همچنین حق الزحمه ماشین‎‌های برداشت ظرف یک هفته پرداخت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس به سطح زیر کشت هزار و ۳۰۰ هکتاری چغندر قند پاییزه در فارس، اشاره کرد و گفت: این کشت نسبت به سال‌های گذشته توسعه چشمگیری داشته، بدیهی است که در ابتدا به علت تجربه ناکافی به نتایج عملکرد مطلوب نرسیم.

قاسمی تصریح کرد: بررسی کارشناسی بیانگر مناسب بودن چغندر قند پاییزه با شرایط اقلیمی فارس است، و با توجه به الگویی بودن این کشت در انتخاب زمین، نوع بذر مناسب با شرایط اقلیمی، داشت و برداشت محصول، هدایت، حمایت و نظارت بیشتری از کشاورزان صورت گیرد.

وی افزود: به دلیل اهمیت کشت الگویی چغندرقند پاییزه، بیمه این محصول از اعتبارات جاری سازمان صورت گرفت، و مشکلات خارج از اراده کشاورز، شامل بیمه شده، مسئولان امر بیمه چغندر قند را با اولویت دنبال کنند.
قاسمی گفت: بررسی میزان و علت خسارت چغندرکارانی که دچار ضرر و زیان شدند، ضرورت دارد و تنها راه جبران خسارت بیمه است.

وی به تاثیر کاشت چغندر قند پاییزه در تناوب زراعی، سودآوری برای کشاورزان در کنار صرفه جویی در مصرف آب و هزینه‌ها، اشاره کرد و ادامه داد: تجربه امسال در کشت چغندر قند با همه مشکلات، تجربه خوبی بود، بنابراین در کشت‌های پیش‌رو با آسیب شناسی و بهره‌گیری از این تجربه، موفق‌تر هستیم.

احمد دهقان مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز با اشاره به مناسب بودن کاشت چغندر قند پاییزه در شرایط اقلیمی این استان و ضرورت توسعه کشت این محصول، افزود: برای افزایش عمکلرد چغندر قند پاییزه در کشت‌های آتی به دنبال اصلاح روش مدیریتی و بکارگیری امور به زراعی و به منظور توسعه کشت به دنبال بیمه تمام خطر هستیم.

با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و صندوق بیمه چغندرقند پاییزه برای نخستین بار در سطح تقریبی هزار و ۱۹۶ هکتار و با ۱۹۷ بیمه‌گذار، بیمه شد و این بیمه ۳ مرتبه تا پایان آذر ۹۶ تمدید شد.

انتهای پیام/ن

پرداخت مطالبات چغندر کاران در فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.