سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته پیشنهادی سازگاری با کم آبی برای تصویب به هیات وزیران ارسال می‌شود

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهرگفت:بسته پیشنهادی سازگاری با کم آبی این استان بزودی برای تصویب به هیات وزیران ارسال که در قالب آن منابع و مصارف آب در بخش‌های مختلف مشخص و به تفصیل بیان شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  شاهپور رجایی روز چهارشنبه گفت: در قالب این بسته پیشنهادی راهکار‌های مورد نیاز برای سازگاری با کم آبی و تامین آب مورد نیاز استان بوشهر پیش بینی شده تا وضعیت تامین آب استان به شرایط توازن و پایداری برسد.

وی اظهار داشت: در بسته سازگاری با کم آبی استان بوشهر ۲۶ برنامه مختلف در بخش‌های مصرفی آب، نوع مصرف، نوع مدیریت مصرف، راهکار‌های تامین آب و آب شیرین کن‌های مورد نیاز این حوزه پیش بینی شده است.

رجایی افزود: در استان بوشهر بارش‌ها نسبت به سی سال گذشته ۵۵ درصد کاهش یافته و این در حالی است که وقتی بارندگی یک منطقه از میزان بارش میانگین آن منطقه کمتر باشد خشکسالی اتفاق می‌افتد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهر ادامه داد: بر اساس بررسی ۱۳ ایستگاه هیدرومتری در سطح میزان آب آورد رودخانه‌های این استان در مقایسه با سال گذشته کاهش ۸۴ درصدی دارند.

وی افزود: اثر این مهم به صورت مستقیم و غیرمستقیم روی منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی نشان داده می‌شود طوری که اکنون ۶۰ درصد از مخزن سد کوثر و ۸۸ درصد از مخزن سد رییسعلی دلواری خالی است.

رجایی ادامه داد: با این شرایط بطور طبیعی در بخش کشاورزی و شرب مصرف‌ها تحت تاثیر و متاثر از این شرایط خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای استان بوشهر افزود: از دیرباز کیفیت آب زیرزمینی در استان بوشهر دچار نوسانات و افت شدید کیفی بوده و این امر سبب شد از همان ابتدا جهت تامین آب شرب از استان‌های همجوار، منابعی در نظر گرفته شود.

رجایی ادامه داد: بخش کمی از آب شرب استان بوشهر از منابع درون استان تامین می‌شود و مهمترین نکته‌ای که باید در مدیریت مصرف به آن توجه کرد این است که ۲۲ درصد از منابع آب شرب استان بوشهر از استان فارس و ۷۷ درصد از استان کهگیلویه و بویراحمد تامین می‌شود.

رجایی در خصوص انشعابات غیرمجاز باغ شهر‌ها نیز گفت: تاکنون برخورد‌های قانونی و قضایی با این اشخاص اعمال شده و بتازگی نیز استاندار دستور داد که ظرف مدت ۱۰ روز آینده تمامی انشعاب‌های غیرمجاز باغ شهر‌ها در شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، گناوه، دیلم و بوشهر باید قطع شود.

انتهای پیام/م

بسته سازگاری با کم آبی استان بوشهر به هیات وزیران ارسال می شود

برچسب ها: بحران آب ، صدای مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.