سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غیرفعال بودن ۱۱ خبرگزاری در کشور

حدود ۴۰ خبرگزاری در کشور مجوز دریافت کردند که از این تعداد حدود ۲۹ خبرگزاری فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد سلطانی فر معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست اتحادیه رسانه‌های حاشیه دریای خزر در جمع خبرنگاران مازندران در چالوس با بیان اینکه حدود ۴۰ خبرگزاری در کشور مجوز دریافت کردند که از این تعداد حدود ۲۹ خبرگزاری فعالیت دارند، گفت: صاحبان خبرگزاری‌ ها غیر فعال فقط از نام این رسانه بهره می‌گیرند و نوع فعالیت این خبرگزاری‌ ها هم با استاندارد‌ها منطبق نیست.

وی از برگزاری چهارمین همایش و جشنواره رسانه‌ های حوزه دریای خزر در آستارا خان روسیه خبر داد و گفت: این همایش در روز‌های ۲۸، ۲۹ و ۳۰ شهریور ماه امسال در آستاراخان برگزار می‌ شود.

سلطانی فر گفت: برگزاری این نشست در آستاراخان در پی سفر و دیدار مقامات دو کشور و همکاری مقامات فرهنگی روسیه در تهران صورت گرفته است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از روزنامه نگاران و رسانه‌ ها خواست، آثارشان را در مورد سهم ایران در دریای خزر برای این جشنواره ارسال کنند و این معاونت نیز از این دسته رسانه‌ ها حمایت می‌ کند.

وی افزود: اکنون صندوق هنرمندان شرائط خاصی را برای زیرپوشش قراردادن بیمه خبرنگاران پیش بینی کرده است، ضمن آنکه روزانه کارشناسانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند تا پاسخگوی بازنشستگی خبرنگاران باشند.

سلطانی فر گفت: حدود هزار نفر از خبرنگاران زیر پوشش این صندوق قرار گرفته اند، ضمن آنکه دست کم سه هزار نفر بیمه تکمیلی شدند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تشکیل شورای حل اختلاف رسانه‌ ای در آینده نزدیک خبرداد و گفت که طبیعتا این شورا می‌تواند از رسانه‌ ها به لحاظ قانونی در برابر شکایات دفاع کند.

انتهای پیام/ م

فعالیت ۲۹ خبرگزاری در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.