سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازسازی وتكمیل سیستم‌های آبیاری تحت فشار سامانه گرمسیری کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : 35هزار هكتار سیستم‌های آبیاری تحت فشار در حوزه سامانه گرمسیری بعد از زلزله سال گذشته بازسازی و تکمیل شد .

شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، گفت : سیستم های آبیاری تحت فشارو شبکه های حوزه سامانه گرمسیری که در اثر زلزله تخریب شده بودند به صورت کامل تکمیل و بازسازی می شوند .

وی گفت : زلزله مخرب سال 96 بسیاری از سیستم های آبیاری نوین، کانالها و شبکه های آبرسانی در حوزه آب و خاک را تخریب کرد که بلافاصله بعد از آن اتفاق بازسازی و تکمیل سیستمها در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه قرار گرفت.

وی با اشاره به اقدام آبرسانی به باغات پیران که بر اثر زلزله تخریب شده بود خاطرنشان کرد: بازسازی و احیاء کانال‌های تخریب شده آبشار پیران در منطقه ای صعب العبور و با ریسک بالا از نظر ریزش مجدد کوه، به طول 15 کیلومترانجام گرفت که منجر به آبرسانی به بیش از 500هکتار باغات روستاهای پیران، کلاه مال و... شده است.

شهبازی با بیان اینکه ایستگاههای پمپاژ اب نیز در زلزله آسیب دیدند تصریح کرد: بازسازی ونوسازی ایستگاه پمپاژ، پمپ برق و تجهیزات ایستگاه پمپاژ قراویز و قره‌بلاغ شهرستان سرپل ذهاب به سرعت انجام شد که منجر به آبرسانی به 150 هکتار باغات مثمر شهرستان مذکور گردید.

شهبازی در ادامه به سایر اقدامات در حوزه آب و خاک بعد از زلزله پرداخت و اضافه کرد: لایروبی مسیرها برای جلوگیری از خسارت احتمالی سیل در بیش از50 روستا صورت گرفت که بمنظور پیشگیری از ورود سیلاب به مناطق اسکان حادثه دیدگان در شرایطی انجام شد که بسیاری از مسیرها در اثر زلزله، ریزش آوار و رانش کوه مسدود شده بودند.

شهبازی با اشاره به سایر امدادرسانی ها بعد از زلزله افزود: بیش از 13 هزار عدد گونی بصورت رایگان جهت کیسه گیری جو در شهرستانهای زلزله زده در بین دامداران از محل کمکهای مردمی توزیع شد .

وی همچنین به احداث 222 مورد جایگاه موقت دام (کانکس) در منطقه سردسیری شهرستان سرپل‌ذهاب و دالاهو اشاره داشت که با مشارکت خیرین  تعداد 150 واحد در دست ساخت است .

شهبازی با اشاره به توزیع بیش از 1000 رول نایلون جهت محافظت از اماکن دامی و انبارهای علوفه در مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جوی و در پیش بودن فصل پائیز و زمستان بعد از زلزله به صورت فوری در بین دامداران توزیع گردید.

وی خاطر نشان کرد: همچنین 4000 تن علوفه (جو) رایگان تامین و تا پایان سال 96 در بین دامداران شهرستان‌های توزیع می شود .

 

 

انتهای پیام/د

 

 

زلزله سال گذشته به ایستگاههای پمپاژ آب  آسیب رساند

 

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.