سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای فاز اول برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان

مسئول میراث فرهنگی شهرستان سرایان از اجرای فاز اول برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان خبر داد.

عرب، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  گفت: اجرای کامل این پروژه حدود ۲۰۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد که مبلغ ۱۶۰۰ میلیون ریال امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان مصوب شده است.


وی افزود: فاز اول برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان به طول بیش از یک کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی آغاز شده و در مراحل پایانی می‌باشد.


عرب گفت: مجتمع گردشگری کاه کوه در شمال شهر سرایان و در مسیر آب قنات زابر و آسیاب آبی کاه کوه و نزدیک پیست موتور سواری سرایان و مشرف بر شهر سرایان واقع گردیده و به لحاظ موقعیت از وضعیت خوبی برخوردار بوده و دارای چشم انداز و مناظر خوبی می‌باشد. آسیاب آبی کاه کوه که در ابتدای ارتفاعات شمال شهر سرایان قرار گرفته، با شماره ۲۸۷۲۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.


وی افزود:مرمت این بنای تاریخی در سال ۱۳۹۱ انجام شده است و آسیاب آبی فعال شهرستان است که به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و کم شدن آب قنات چند سالی است که امکان خدمات دهی به مردم را ندارد و در صورت تخصیص ادامه پروژه در سال جاری انجام خواهد شد.


عرب گفت: از زمان مرمت این بنا و اجرای طرح گردشگری کاه کوه توسط سرمایه گذار، بازدید‌ها ازاین بنا و منطقه افزایش چشمگیری داشته است و همگان به قابلیت بالای این منطقه و آسیاب در زمینه گردشگری و جذب گردشگر اذعان دارند.


وی افزود: اجرای طرح گردشگری در مسیر قنات زابر سرایان که علاوه بر وجود آسیاب کاه کوه، پیست موتورسواری و جنگل بادامشک و همچنین پیست در حال احداث دوچرخه سواری و مناظر زیبا و ارتفاعات دیدنی را در خود جای داده، می‌تواند به رونق گردشگری منطقه کمک کند.
انتهای پیام/ب


فاز اول برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان اجرا شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.