سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمار تکان‌دهنده سوانح رانندگی در کشوری عربی با لوکس‌ترین خودرو‌ها/ حوادث ترافیکی جان چند میلیون ایرانی را می‌گیرد؟

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت درباره آمار مرگ و میر ناشی از حوادث جاده ای و مقایسه آن با سایر کشورها توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، در دومین کنگره ملی تروما گفت: هر سال یک و نیم میلیون نفر به علت حوادث جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند و ۵۰ میلیون نفر دچار مرگ ناشی از آسیب‌های ترومایی می‌شوند که ۹۰ درصد این موارد در کشور‌های درحال توسعه اتفاق می‌افتد و  ایران نیز یکی از این کشور‌هاست.

وی با انتقاد از کمبود جدی مطالعات پژوهشی در حوزه تروما، گفت: در این زمینه همه حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم و پژوهشگران و دانشگاهیان  طرح‌های ویژه خود را اعم از تحقیق، پیشگیری و کنترل تروما‌ها را  در ویژه در سوانح رانندگی ارائه دهند تا در صورت تایید حمایت‌های کامل را انجام دهیم.

حوادث رانندگی عامل اصلی مرگ و میر افراد زیر ۷۰ سال

ملک زاده تصریح کرد: هم اکنون سوانح رانندگی، ۹۱ درصد از علت مرگ و میر افراد زیر ۷۰ سال و ۲۰ درصد از علت مرگ و میر زیر ۵۰ سالگی را در بر می‌گیرد، مسئله‌ای که نظارت‌های جدی برای کنترل و پیگیری علت افزایش این بار سنگین تصادفات جاده‌ای را می‌طلبد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه کیفیت خودرو‌ها تنها علت افزایش بار سوانح ترافیکی نیست، ادامه داد: طبق آخرین آمار‌های به دست آمده، در امارات متحده عربی علی رغم داشتن لوکس‌ترین خودرو‌ها، سوانح رانندگی علت ۵۳ درصد مرگ و میر‌هاست و هم اکنون نیز ۴۷ درصد علت مرگ زیر ۴۵ سالگی در آمریکا را سوانح رانندگی تشکیل می‌دهد، از سوی دیگر سوانح رانندگی مهمترین علت از دست رفته  سال‌های زندگی است.

۱۵ درصد خودکشی‌ها در کشور ریشه روانی دارد

وی با بیان اینکه علاوه بر سوانح رانندگی مشکل خشونت‌های فردی در ایران کاهش نیافته، گفت: هم اکنون ۱۵ درصد خودکشی‌ها در کشور ریشه روانی دارد و نزدیک به ۶۰ درصد از کل مرگ و میرها را نیز حوادث ترومایی ناشی از تصادفات رانندگی در بر می‌گیرد.

ملک زاده یاد آور شد: طبق آخرین آمار‌های همچنان خشونت‌های فردی در خیابان‌ها ادامه دارد که باید چاره ای برای آن اندیشید.

انتهای پیام/

برچسب ها: حوادث ، اخبار سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.