محمدی در این خصوص اظهار کرد: خدمات حمل و نقل از جمله خدماتی است که به طور مستمر به زائران ایرانی خانه خدا در حج 97 ارائه می شود و با توجه به اینکه فاصله هتل های زائران در مکه با مسجدالحرام زیاد است، نقل و انتقال زائران از هتل به حرم و همچنین از حرم به هتل صورت می گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: ارائه خدمات حمل و نقل سرویس بسیار پیچیده ای است و کادر خدمات حمل و نقل سازمان حج و زیارت برای ارائه خدمات به حجاج ایرانی با لباس فرم مشخص به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا خدمات مناسبی را ارائه دهند.
رئیس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: کادر خدمات حمل و نقل در مکه حدود 22 خط را فعال کرده و از این طریق زائران ایرانی به راحتی می توانند از هتل های محل اقامت خود به مسجدالحرام و بالعکس در تردد باشند.
محمدی همچنین اضافه کرد: در اطراف حرم مطهر پیامبر نیز 5 ایستگاه خدماتی ویژه تردد حجاج ایرانی در حال ارائه خدمات است و مهمترین ایستگاه آن ایستگاه «باب علی» و ایستگاه «غزه» است که به طور منظم در طول شبانه روز خدمات رسانی می کنند.
وی تاکید کرد: در برخی از موارد زائران باید در میان راه اتوبوس خود را عوض کرده و با یک خط دیگر خود را به مقصد برسانند و این موضوع در روی کارت مخصوص حمل و نقل زائران نیز درج شده است.
بیشتر بخوانید: مشکلات سال گذشته عرفات و مزدلفه حل شده است
رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: کادر ارائه دهنده خدمات حمل و نقل با بر تن داشتن کاور فسفری رنگ متمایز و در ایستگاه های ورود و خروج زائران مستقر شده اند و زائران برای دریافت راهنمایی مورد نیاز در خصوص تردد خود می توانند به این افراد مراجعه کنند.
محمدی یادآور شد: امیدواریم که زائران ایرانی خانه خدا از خدمات مورد ارائه راضی باشند و مسیر هتل به حرم و بالعکس را با آرامش طی کرده و دست اندرکاران فراهم کردن رفاه خود را از دعای خیر فراموش نکنند.
انتهای پیام/