سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۲ میلیارد تومان پسته فردوس از بین رفت/ «پسیل» در کمین پسته داران

مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: متأسفانه امسال به دلیل سرما، تگرگ و تغییرات شرایط جوی، ۳۲ میلیارد تومان محصول پسته در شهرستان فردوس از بین رفته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛   مهمیز مدیر جهاد کشاورزی فردوس گفت: در سال جاری چهار هزارو ۶۰۰ هکتار از اراضی فردوس زیر کشت محصول پسته است.

وی با بیان اینکه از این میزان سه هزار هکتار پسته بارور است، افزود: سیل و تگرگ سال جاری به هزار و ۲۲۵ هکتار از این اراضی خسارت وارد کرده است.

مهمیز با اشاره به کاهش برداشت پسته در سال جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد:  پیش‌بینی می‌شود در سال جاری چهار هزار و ۸۵۷ تن پسته تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی فردوس  بیان کرد: آفت «پسیل» پس طی سال گذشته جوانه‌های پسته را ضعیف کرده بنابراین در برابر خسارت‌های امسال، مقاومت نداشته‌اند.

وی با بیان اینکه در صورت طغیان این آفت در امسال، خسارت‌های زیادی طی سال آینده متوجه پسته کاران می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به راهنمایی‌ها و آموزش‌های ارائه‌شده به پسته کاران، آفت حضور زیادی در باغات پسته ندارد.

مهمیز در توصیه به بهره‌برداران پسته گفت: از نیمه شهریورماه تا نیمه مهرماه از هیچ‌گونه سمی علیه آفت پسیل استفاده نشود.

مدیر جهاد کشاورزی فردوس   با بیان اینکه استفاده از سم علیه پسیل تا ۱۵ شهریورماه مانعی ندارد، اضافه کرد: طی نیمه شهریور با مایه صابون از درختان پسته در برابر آفت محافظت کنند.

وی از فعالیت بیش از سه هزار پسته کار در شهرستان فردوس خبر داد و افزود: طی سال جاری ۳۲ میلیارد تومان به این پسته کاران خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/ ط آ

بیش از چهار هزار هکتار از اراضی فردوس زیر کشت محصول پسته

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.