سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شکرچی‌زاده در جلسه علنی:

اگر در تهران زلزله ۷ ریشتری رخ دهد، میزان خسارتش در حد کل بودجه کشور است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر زلزله‌ای بیش از 7 ریشتر در شهر‌های بزرگی، چون تهران اتفاق بیافتد، میزان خسارت آن در حد کل بودجه کشور است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد شکرچی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 10 مرداد) و پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره زلزله کرمانشاه، اظهار کرد: اگر زلزله‌ای بیش از 7 ریشتر در شهرهای بزرگی چون تهران اتفاق بیافتد، میزان خسارت آن ممکن است در حد کل بودجه کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید نگاه پیشگیرانه داشته باشیم و ریسک‌ها را از ساختمان‌ها کم کنیم، ادامه داد: ساختمان‌سازی درست در گرو رفع خطر و آسیب‌پذیری از بافت‌های فرسوده است و باید محقق شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: اگر در مواجهه با بحران به تجارب بین‌المللی توجه داشته باشیم، در زمان وقوع بحران با مشکلات کمتری مواجه می‌شویم و مدیریت بحران ساده‌تر خواهد بود.

شکرچی‌زاده  با بیان اینکه ما در سراسر کشور ظرفیت زلزله هفت ریشتری را داریم و دستگاه‌های لرزه‌نگار می‌توانند در این زمینه کمک کنند، افزود: در دنیای امروز پیش‌بینی زلزله مفهوم علمی ندارد و ما باید آسیب‌پذیرترین نقاط را در زمان وقوع زلزله شناسایی و نیروهای امدادی را به آنجا اعزام کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایران از خطرپذیرترین کشورها در زمینه زلزله است، گفت: زلزله کرمانشاه پنج میلیارد تومان خسارت به کشور زد که اگر در شهر کرمانشاه اتفاق می‌افتاد ۵۰ هزار میلیارد تومان خسارت می‌زد و در صورتی که همین زلزله در تهران اتفاق می‌افتاد، هزار هزار میلیارد تومان خسارت می‌زد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.