سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمات رسانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیماران تالاسمی

رئیس اداره بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از خدمات رسانی این دانشگاه به بیماران تالاسمی در ۲۲ بخش درمانی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ داوود حدادی رئیس اداره بیماری‌های خاص معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست ویدئوکنفرانسی با کارکنان بخش‌های تالاسمی و نماینده گروه مدیریتی بیمارستان‌های ۲۰ مرکز درمانی که با هدف ارتقای کیفیت ارائه خدمات درمانی به بیماران تالاسمی برگزار شد، بیماری تالاسمی را شایع‌ترین اختلال خونی در سطح دنیا معرفی کرد که شامل تالاسمی «ماژور»، «اینتر مدیا» و «مینور» می‌شود.

او با بیان اینکه بیمار تالاسمی ماژور از ۶ ماهگی، نشانه‌های بالینی را به صورت رنگ پریدگی نشان می‌دهد، افزود: در سطح کشور بیش از بیست هزار بیمار تالاسمی وجود دارد و بر اساس آمار به ترتیب، زاهدان، مازندران، بندر عباس، شیراز، اهواز و گیلان بیشترین شیوع تالاسمی را دارد.

حدادی ادامه داد: در استان فارس، شهر‌های شیراز، داراب، نورآباد، کازرون و مرودشت بیشترین آمار بیماران تالاسمی را دارند و در حال حاضر بیماران تالاسمی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ۲۲بخش تالاسمی خدمات لازم را دریافت می‌کنند.
انتهای پیام/ر

خدمات رسانی به بیماران تالاسمی در ۲۲ بخش درمانی

برچسب ها: درمان ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.