سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

چرا خودروهای داخلی 20 تا 50 میلیون گران تر شدند؟!/ سازمان حمایت به تخلفات رسیدگی نمی‌کند

خودروهای داخلی طی چند هفته اخیر از 20 تا 50 میلیون تومان در بازار افزایش قیمت داشتند، این موضوع باعث نگرانی شدید مردم شده است.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،نوسانات بازار ارز وسکه در ماه های گذشته تبدیل به تیتر بسیاری از خبرهای روز شده است اما در این میان افزایش 20 تا 50 میلیونی قیمت خودروهای تولید داخل با شیب صعودی موجب حیرت بسیاری از فعالان این حوزه و مردم شده است. همراه با این افزایش قیمت، خرید و فروش خودروهای تولید داخل نیز تا حد زیادی کاهش یافته است و بسیاری از خودروهای ساخت داخل مدتهاست به بازار عرضه نشده اند و به همین دلیل میزان تقاضای بازار به دلیل کاهش عرضه افزایش یافته است.

در کنار این مسایل، سطح تبادلات در بازار خودرو بسیار کاهش یافته چرا که هم خریدار و هم فروشنده در این حالت، گمان می کنند در صورت انجام معامله، ضرر خواهند کرد. 

عرضه خودرو به دلیل کاهش حدود بیست درصدی در مجموع تولیدات نیز علت دیگری برای ایجاد شرایط فعلی است. در این شرایط برخی ادعا می کنند که خودروسازان داخلی به طور عمد عرضه خودرو را به بازار به صورت قطره چکانی درآورده اند و برخی دیگر می گویند:گناهکار اصلی خود مردم هستند که می خواهند با سرمایه گذاری در بازار خودرو،سود به جیب بزنند.اما آنچه که مسلم است در این میان حضور کمرنگ نهادهای نظارتی همچون سازمان حمایت از مصرف کنندگان نمود زیادی داشته و به نظر می رسد این سازمان در خواب عمیق فرو رفته است و به هیچ کدام از تنش ها و تخلفات بازار خودرو واکنشی نشان نمی دهد.

در ادامه این گزارش به بررسی و واکاوی دلایل گرانی های افسار گسیخته در بازار خودرو پرداخته ایم که در ادامه می آید؛

شرکت های خودروساز دلال اصلی بازار خودرو هستند

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: علت اصلی گرانی خودرو در سه ماه گذشته این بوده که شرکت‌های خودرو سازی ،ماشین‌های خود را به مردم و بازار نمی‌دهند و اگر بدهند در اختیار نمایندگی‌ها به صورت کار‌تکس و دانه‌ای قرار می‌دهند.

وی با اشاره به افزایش 70 تا 75 درصدی اختلاف قمیت کارخانه تا بازار در چند ماه گذشته گفت: پژو پارس LX از 17 فروردین تا کنون 32 میلیون، پژو 405 LX حدود 20 میلیون، پژو 206 تیپ 2 ، 20 میلیون، تندر پلاس اتوماتیک 42 میلیون و 207 اتومات 45 میلیون گران‌تر شده است.

موتمنی یادآور شد: اتحادیه نمایشگاه‌دارن خودرو چند روز پیش موارد افزایش قیمت و تخلفات را به سازمان حمایت اطلاع داد اما متاسفانه این سازمان در مقابل این موضوع از خود واکنشی نشان نداده و سکوت کرده‌اند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه اکنون تنها نمایندگی‌ها هستند که از التهاب بازار خودرو سود می‌برند، ابراز کرد: مدت‌ها است که از شرکت‌های خودروسازی خواسته‌ایم برای کوتاه کردن دست دلالان فروش به صورت کارتکس را قطع کرده و خودروها را پلاک شده و با تعیین دوره سه ساله برای به نام زدن ، به مشتری بازار بدهند.

وی ادامه داد: متاسفانه خودرو سازان به این درخواست  پاسخ نداند و به نظر می‌رسد عده‌ای برای سود بیشتر علاقه‌مندند که وضعیت فروش خودروی داخلی به همین صورت بماند.

موتمنی تاکید کرد: هر کالایی که عرضه آن در بازار محدود شود نا خود آگاه کالای با ارزش شده و بازار سیاه در حوزه آن تشکیل می‌شود و عده‌ای برای سود بیشتر برای خرید آن کالا هجوم می‌آورند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو در خاتمه یاد آور شد: شرکت‌های خودرویی با استفاده از حربه صلح‌نامه، به دلال بازی خودرو در کشور دامن می‌زنند.

پول های سرگردان،بازار خودرو را به گرانی کشاند

در ادامه احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودرو سازان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با رد تزریق قطره‌چکانی خودرو توسط خودرو سازان،اظهار کرد: دلیل اصلی افزایش قیمت خودروی داخلی در بازار ، پول های سرگردانی است که مردم نمی‌دانند در کجا سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: از زمانی که بانک‌ها سود سپرده‌های خود را کاهش دادند پول‌های سرگردان هر لحظه به سمت بازارهایی همچون سکه ، ارز و یا خودرو هجوم می‌آورند و از آنجایی که مردم فکر می‌کنند قیمت خودرو با قیمت ارز مرتبط است، ترجیح می‌دهند سرمایه خود را در این بازار اندوخته کرده و در واقع به خودرو به عنوان یک کالای سرمایه‌ای می‌نگرند.

نعمت بخش یادآور شد : بر اساس قوانین اقتصاد،قیمت هر کالا بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود و این موضوع که  خودروسازان در دو ماه ابتدایی سال 97 نسبت به سال 96 ، 37 درصد افزایش تولید داشته اند،نشان دهنده این موضوع است که خودرو سازان عرضه بازار را به درستی تامین کرده‌اند.

دبیر انجمن خودرو سازان در تشریح راهکارهایی برای کاهش تقاضای کاذب خودرو در بازار داخلی گفت: بهترین راهکار برای کاهش قیمت و تقاضا در بازار تعیین قیمت‌ها در حاشیه بازار است؛ اتفاقی که در دهه 70 نیز رخ داد و موفقیت آمیز بود.

وی افزود: در دهه 70 نیز اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه زیاد شد و شورای اقتصادی تصویب کرد که قیمت خودرو در حاشیه خود بازار تعیین شود.

نعمت بخش در خصوص ماجرای ثبت‌نام خودروی مزدا 3 توسط گروه بهمن،گفت: اگر اجازه می‌دادند که گروه بهمن قیمت خودروهای خود را بر اساس واقعیت بازار تعیین کند نه تنها تقاضا پایین می‌آمد بلکه قیمت‌ها نیز کمتر می‌شد.


بیشتر بخوانید: در ۱۵ دقیقه اول،۹۲درصد ظرفیت ثبت نام مزدا۳ پرشد


دبیر انجمن خودرو سازان در خصوص مزایای تعیین قیمت توسط حاشیه بازار،گفت: در صورتی که این روش عملی شود ، به جای اینکه دلالان سود ببرند، سود اصلی نصیب کارخانه می‌شود و از این جهت هم تولید توسعه پیدا کرده و هم درآمدهای مالیاتی از حوزه خودر‌وسازان افزایش خواهد یافت.

وی در پاسخ به این پرسش که چطور کارخانه‌های خودر‌وساز که ارز 4200 تومانی دریافت کرده‌اند،اجازه دارند خودروی خود را با قیمت حاشیه بازار بفروشند،اذعان کرد: در این شرایط سازمان حمایت از مصرف کنند‌گان می‌تواند در صورتی که کارخانه سود کلانی به دست آورده، میزان اضافی آن را به خزانه دولت واریز کند.

نعمت بخش با تاکید بر این موضوع که خودرو سازان از گرانی خودرو سود آنچنانی نبرده‌اند،اظهار کرد: ممکن است تعدادی خودرو در پارکینگ‌های خودرو سازی د‌پو شده باشد اما دلیل این موضوع نبود قطعات برای تکمیل این خودروها و ناقص بودن آنها است.

دبیر انجمن خودرو سازان با بیان اینکه اکنون 50 هزار خودروی ناقص در پارکینگ‌های خودرو‌سازان وجود دارد،گفت: بی تدبیری سیاست گذارن ارزی موجب اتفاقات اخیر در بازار خودرو شد و خودرو سازان تمایلی به تزریق قطره‌چکانی خودرو ندارند.

عرضه پایین،تقاضا را تحریک کرد

ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: نمی‌توان در ماجرای گرانی خودروهای داخلی تنها خودروسازان را مقصر دانست بلکه اشتیاق مردم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه نیز بی تاثیر نبوده است.

وی افزود: عامل روانی در بازار وجود دارد که وقتی عرضه پایین است، تقاضا زیاد شده و در این میان همیشه افراد سواستفاده‌گر نیز از شرایط به نفع خود بهره‌برداری می‌کنند.

روغنی گلپایگانی تاکید کرد: مردم به دنبال سرمایه‌گذاری نقدینگی خود در بازار هستند و فکر می‌کنند بازار خودرو جای مناسبی برای این موضوع بوده و از این راه می‌توانند سود بیشتری کسب کنند.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی ایران پیش بینی کرد: شرایط کنونی بازار خودرو در آینده بهتر نمی‌شود زیرا خودرو سازان چند ماه است که به دنبال افزایش قیمت هستند و دولت و شورای رقابت جلوی این کار آنها را می‌گیرند.

وی تصریح کرد: به نظرم کنترل‌های دولت در بازار خودرو موفق نبوده است و شرایط به شکلی نیست که سازمان حمایت از مصرف کنندگان بتواند به وظایف خود عمل کند.

روغنی گلپایگانی در خاتمه بیان کرد: نظارت و گرفت و گیر بازار در همه شرایط جواب نمی‌دهد و اقتصاد راه خود را می‌رود البته این بدان معنا نیست که دستگاه‌های نظارتی وظایف خود را فراموش کنند.

گزارش از سمیه عرب

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶۶
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۴۲ ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
باید با اتحاد وهمبستگی خودروسازی را تحریم کرد
italy
۲۰:۳۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
یه سفره پهنه همه دورش دارن میخورن این وسط مردم دارن ضرر میکنن اگه نونی به دولت نداشت خیلی وقت پیش جلوشو گرفته بودن قیمتا هردم بیل شده
سبدمحمد
۱۳:۰۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ، چرا اینقدر سکوت شده ؟
آیا افزایش قیمت خوردو ، مقابله ای رو ازسوی قوه قضائیه نمیطلبه !؟
حسین
۱۴:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
این چه وضعیه،چرا وزیر ساکت نشسته بابا ماشین میخوام بخرم زورم نمیرسه تا کی این وضعه رسیدگی کنید کجاییییبن؟؟؟
ناشناس
۲۲:۱۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
وقتى يک عده سرمايه دار ماشين آمريکايی وارد مى کنن و اذهان مردم دانا رو با گفتن مى خواهيم تحقيقات براى ساخت خودروهاى جدید با اين ماشين ها انجام بدیم معلومه دلشون واسه مردم نمى سوزه واسه خودشون دل مى سوزونن چون نمى خوان ماشين داخلى سوار بشن خودشونم تولید داخلى رو قبول ندارن پس چه کاريه پول بالاش بدن مى رن ازونور ميارن اينا هم خنجر به قلب انقلابمون مى زنن هم به قلب مردم درد کشیده
ایرانی
۱۴:۵۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
من معلم باید سه نفر ضامن کارمند ببرم یک وام بگیرم وباز هم پول بگذارم روش که بتونم یک پراید 65 میلیون بخرم !!!! چرا مثل زالو به جان مردم افتادن وخون مارا میکشند !!
Mid0144
۱۸:۵۲ ۰۴ بهمن ۱۳۹۸
من هرجا میرم و هرکی رو میبینم از این شرایط نابسامان خودرو تعجب میکنه و ناراحته و میگه نباید خودرو بخریم تا مجبور بشن قیمت رو پایین بیارن.
پس اینایی که هجوم آووردن برای خریدن خودرو کیا هستن؟؟؟؟!!!
از فضا و آسمون میان؟؟؟؟!!!
مشکل اصلی اینه که همه و همه میگن مردم مقصر هسن که میخرند و خودشون رو شامل مردم نمیدونن..
اتحاد و همبستگی نیازه..
لحظه ای تامل و تفکر لازم است...
ناشناس
۱۳:۰۶ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
قیمت های حاشیه بازار برای کاهش قیمت ها بود نه قیمت رسمی خودرو ها حاشیه بازار که معنی نداره دو خودرو ساز بدون رقیب هست هیچ کس جوابگو نیست
ناشناس
۰۱:۴۷ ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
هیچکس رسیدگی نمیکند
رضا
۱۵:۳۲ ۲۶ دی ۱۳۹۷
تمام خودروهایی که ثبت نام میکنند.99در صدش دلالهای بازارند. چرا نظارت درست حسابی نمیشه. اگر راست میگه.خودرو.وارد بکنه تا این دو شرکت اینکارو با ملت نکنند. عامل اصلی گران شدن خودرو همین دو شرکت بی رقیبن..اگر برادرن سپاه وارد میدان بشوند خواهیم دید که خودرو با کیفیت ومناسب یعنی چه..!
.
ناشناس
۲۱:۴۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
این خودرو سازا به جای اینکه لوله رادیاتور کولر تو اتاقو قویتر از لوله رادیاتور جلوی رادیاتور آب بگیرن که هزینه تعویضش ده برابره و کمتر باید خراب بشه عین هم گرفتن الان ماشین من رادیاتور کولر اتاقش سوراخ شده فقط نیم میلیون هزینه دراوردن و گذاشتنشه تو این گرما آدم مجبوره از گلوی زن و بچه بزنه تاوان خرابکاریای اینا رو بده
مردم
۰۱:۲۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
دلیل گرانی ها چیست ؟؟؟
نجات
۱۷:۲۹ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
عدم نظارت مسئولان
علی
۱۰:۴۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
خود خودرو سازها حاشیه بازارو درست کردند حالا نامه فرستادن بزارید ما به قیمت بازار بفروشیم که دلالان کنار گذاشته بشه خب چه فرقی به حال مردم کرد . یعنی پولی که می خوای به دلال بدی بیا بده به من . یعنی پاک کردن صورت مسئله . بنده راضی ترم پول به دلال بدم ولی به شما نه
Saeed
۰۰:۳۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
خودرو گرون شد خب نخرید نخرید آقا ازماست که بر ماست
حق گو
۱۷:۳۰ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
درود بر شما.
A
۱۸:۲۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
خودمون میخوایم اینجوری باشه
وقتی کمپین راه میندازن میگن نخرید
با ی حقه طمع کردن همه که وام میدن همه رفتن ثبت نام کردن
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
حتی داشتن 20 میلیون هم برای من رویا هس....!!!!!!!
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
پسر دوازده سالی خوزستانی که میبینه مادرش به خاطر مشکل مالی دوچرخش و میفروشه خودکشی میکنه
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
وقتی تولید کننده داخلی خودش احتکار کرده چه انتظاری دارین که مردم حمایت کنن
ناشناس
۰۰:۲۳ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
باید سریع جلوشو بگیرید
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
20 تا 50 میلیون را چه کسی توانایی خریدش را داره؟
ناشناس
۱۷:۳۱ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
از ما بهترون.
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
من حقوق ماهانه ام یکمیلیون است یعنی قیمت این خودروها 20 تا 50 برابر حقوقم گرونتر شده ....
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
هر چه سر مردم بیاد حقشونه دو ماه نخرید ببینید چه طور میشه
ناشناس
۱۷:۳۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
دو ماه کمه. نخریم تا در برابر خواست مردم کرنش کنند.
ناشناس
۰۰:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
باید هر چه زودتر با اختلالگران بازار خودرو برخورد شه
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
چون نظارتی بر انها نیست
حمید
۲۳:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
عامل اصلی خود خودرو ساز ها هستند که خودرو را تحویل فوری نمی فروشند و ثبت نام می کنند برای یک سال دیگه. چرا تعزیرات و مجلس و دادگستری جلوی این تخلف روشن و واضح را نمی گیرند ؟
ناشناس
۱۰:۱۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۷
باید نظارت ها بیشتر شه
ناشناس
۲۲:۵۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
پولتان را با ماشین خریدن حرام نکنید
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
جای تاسفه
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
سایت ایران خودروبازمیشه ودلالهاثبت نام میکنندیکساعت بعدهم بسته میشه بعددلالهاحواله روباافزایش چندمیلیونی میفروشندمن نمی دونم چراجلواین افرادنمی گیرند
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
با سلام به خدا این حق مردم ایران نیس که باید اینجوری بشه از دولت مردان خواهش دارم که یه نگاهی به مردم که حقوق کارگری دارن و یه عمر تمام زندگی جم میکنن و با وام تایه ماشین سوار بشه اونم ازش محروم میشه لطفا رسی‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏دگی کنید
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
هیچ نظارتی بر این خودروسازها نیست
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
چند تا سردار دلاور همچون سردار سلیمانی لازمه تا دست خودرو سازهای و دلالهایی که تشریح گرانفروشی میکنه قطع کنه.تا مملکت به آرامش برسه
ناشناس
۱۰:۵۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
درود بر سردار سلیمانی
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
اگر دلالان نبودند باید خودرو رایگان به ملت میدادیم
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
خوب تو این شرایط هم بدنبال بازار 250 میلیون تومنی مزدا 3 هستش
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
پيش فروش ميكنن ولي تحويل نميدن هركار دلشون خاست ميكنن هيچ كس هم نميتونه كاري بكنه
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
باید با دلالان برخورد بشه
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
من یه سمند خریدم ۳۴تومن حالا شده ۵۷تومن یعنی نمیدونم چکار کنم گیج شدم از طرفی قطعه نیست از طرفی جرات نمیکنم بفروشم
محمد تقی حکیمی
۱۹:۵۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
سلام من از ایران خودرو پیش فروش برای تحویل خرداد قرار داد کرده ام اما ده مرداد است تحویل نگرفته جهت پیگیری
شماره قرارداد۱۰۹۷۸۹۲۱تاریخ تحویل ۹۷/۳/۳۱ نوع خودروسمند ef7 تاریخ ثبت نام ۹۶/۱۰/۱۰
پس عامل گرانی ایران خودرو است
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
چون کارخانه سایپا در حال احتکار خودروست
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
چرا نظارتی رو اینها نیست
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
تعرفه واردات خودرو رو بردارید تا صنعت به خودش بیاد . اگه توان تولید ندارن که بازار رو پوشش بدن ، خودرو ارزون چینی و هندی بریزید تو بازار کسی به خودروهای گرون قیمت نگاه هم نمیکنه. اگر چه کیفیتشون خوب نیست اما قیمتها شکسته میشه
سعید رستمی
۱۹:۱۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
پول پول پول کدوم پول سرگردان ؟؟؟
طرف یک ماشین میسازه قیمت دوتا ماشین میفروشه
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر امریکا همه گرانی ها تقصیر امریکا است
ناشناس
۱۷:۳۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
بلند بگو...
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
از ماست که بر ماست
تا موقعی که هجوم میبریم میخریم همین برنامه هست....
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
اگر امام زمان بیاد گردن ظالم ها رو میزنه
ناشناس
۲۱:۵۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
خدایا امام زمان را زودتر برسون
شهروند
۱۸:۵۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
چندروز پیش زنگ زدم پیشتاز موتور واسه مغازه میگن فعلا فروش نداریم!!!!!!!!!!!
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
وقتی ایرانخودرو وسایپا بدون هیچ رقیبی پولو میگیرن یکسال بد بازم پول میگیرن وماشین بیکیفیت تحویل میدن همینه.اگ گمرک ماشین ژاپنی آزاد بشه هیچ کسی سوار ماشینای داخلی نمیشه
مردم
۱۸:۰۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
چاره گرانفروشی نخریدن است. و بس حتی برای مدتی کوتاه
تولید کننده ای که رحم نداره چه حمایتی داره؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۰:۵۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
نباید بخریم تا ارزون شه
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
موافقم. از خودمون شروع کنیم.
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
با دلال ها برخورد جدی شود
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
نخرید
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
کاهش قیمت کالا
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
فقط پراید رو که ماشین مردمه گرون نکنن بقیه رو هر چقدر دلشون میخواد گرون کنن
ق
۱۶:۳۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
خدا به دادمون برسه
ناشناس
۱۶:۱۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
چی بگم واقعا
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
ما ملتی هستیم که تا چیزی گرون میشه میریم بیشتر میخریم از ترس اینکه گرونتر نشه.
ناشناس
۱۵:۱۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
بعد از پنج سال که پولامو جمع کردم میخواستم یه پراید بخرم که نمیتونم.
ناشناس
۱۵:۱۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
دولت باید روی فروش کنترل داشته باشد وخودرورا به کسی بده که واقعا خودرو ندارد .
سعید
۱۵:۰۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
خب نخرین
ناشناس
۱۴:۴۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
کیفت نیست.گرانه . نخرید
ناشناس
۱۴:۲۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
پراید وانت ۲۵ میلیون
ناشناس
۱۴:۲۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
ای خدااا
احمدی
۱۴:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
خودروسازان خودروهای خودرا انبار میکنن خب دولت تعطیلشون کنه تمام !! وقتی تولیداتشونا وارد بازار نمیکنن چه فرقی داره باشن یا نباشن ؟؟؟ و واردات را آزاد کنه !! اگه در طول 1 ماه خودرو نصف قیمت نشد!!
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
آفرین موافقم. بنده چند سالیه که میخوام ماشن صفر بخرم چون پولی که میدم تناسبی با کیفیت ماشین های داخلی نداره از خرید صفر خودداری کردم و ترجیح دادم به شعور خودم احترام بذارم تا اینکه جیب خودروسازا رو پر کنم.
سارا
۱۴:۰۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
نظارت دقیق و جدی دولت فقط کارساز خواهد بود..دیگه هیچی..
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
خودروسازها عمل اصلی افزایش خودرو،
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
الهم عجل علي ظهورك
ناشناس
۲۲:۱۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
امام زمان ظهور کرده!!!
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
مرگ بر امریگاه مرگ بر اسرایل
ناصر
۱۳:۳۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
گرئن شدن اصلی خود خودرو ساز است
احمدی
۱۳:۳۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
چرا چند سال پیش که کسی خودرو داخلی نمیخرید وانبارها و پارکینگهاشون پرشده بود از خودرو ، چرا دولت کمک نمیکنه ؟؟؟، چرا بهمون وام نمیده و... ؟؟؟
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
وضع خودرو ومسکن شده گرونی.
Amirhosein
۱۳:۱۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
هردم از این باغ بری میرسد
م
۱۳:۰۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
آخه در این سه چهار ماه که گرانی ها به اوج خود رسیده
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
تا زمانی که با غولهای اصلی گرانی مثل خودروسازها برخورد جدی نشه همین وضعه ،
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
خبر مرگممم اسفند ماه یک سمند بعد 33 سال پیش خرید کردم و موعد تحویلمم گذشته و ایرانخودروو تحویل نمیده ... چرا کسی پاسخگووو نیس ؟؟؟؟؟؟!!!!!!! مگه گناه کردیم !؟
الیاس
۱۲:۵۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
من جوون الان بیکار شدم کی جواب میده میخواستم ازدواج کنم بااین وضع دیگه امیدی به ازدواج ندارم چون دوستامو میبینم چه فشار زندگی دارن...فقط میتونم بگم باعث بانی این همه گرونی بی عدالتی راخدا ازشون نگذره ...خدا خودت بهداد مردم برس .
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
دولت با کمی اقتدار می تونه جلوی گرونی ماشین رو بگیره فقط کافیه بگه هر ماشین با قیمت مشخص باید معامله شود در غیر اینصورت ماشین رو تعویض پلاک نمیکنیم
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
خداکنه ارزون بشه
reza
۱۷:۴۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
کو چرا جلوی گرونی را نمیگیره ؟
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
این قیمتها همان چیزی است که خودروسازها می خواستند !!!الان اوناخیلی راضی هستند؟بااون کیفیتها؟!!
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
کدوم کشور ثبت نام خودرو میکنه و تحولش واس یک سال بعده؟
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
کشور ما
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
خودت بهتر میدونی
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
پراید چیه که شده 30 میلیون چرا هیچ کس رسیدگی نمیکنه
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
خبر مرگممم اسفند ماه یک سمند بعد 33 سال پیش خرید کردم و موعد تحویلمم گذشته و ایرانخودروو تحویل نمیده ... چرا کسی پاسخگووو نیس ؟؟؟؟؟؟!!!!!!! مگه گناه کردیم !؟
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
گرونی تاکی ؟؟؟؟؟؟؟
مردم
۱۲:۳۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
درسته تاخیر داره اما تاخیرو بزارن بعد از دعوتنامه که مردم پول رو ریختن نه اینکه دعوتنامه ندن بعد گرون کنن
هادی
۱۲:۲۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
از ما مردمه ک میریم میخریم پژو45میلیونی چراباید بخری
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
ظرف 15 روز آینده خودروسازها با چنان رکودی مواجه میشن
ناشناس
۱۶:۵۹ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
انشالله اما فقط خودرو نیست که برو ببین قیمت دیگر کالاها چطور شده اگه کشاورز باشی میفهمی من درخواست برق دادم طی دوماه از13 میلیون شده 20 میلیون یا قیمت سمپاش ویا قیمت موتور برق همش میلیونی رفته روش ویا کارخانش میگه فروش نداریم الان کارخانه های ترانسفورماتور که داخلی هستن چند میلیون کشیدن رو کالاهاشون عین خودرو سازها،اصلا برو درمغازه ها ببین چه کردن قیمتهارو در دوماه ببین
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
خوبه
علوی
۱۲:۰۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
اخه کسی که پیش فروش ثبت نام کرده و زمان تحویلشم گذشته و هنوز تحویل نگرفته چ گناهی کرده به نرخ حاشیه بازار بخره درصورتی که اون موقع دلار ۳۵۰۰ بوده ـ میخام خودروساز سود نکنه اگه مردم ضرر کنن ـ باید پیش فروشا رو به قیمت قبل بدن بعد اگه خاستن برن تو حاشیه بازار قیمت جدید شروع به فروش کنن ـ بدبخت مردم
دانیال
۱۲:۲۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
خدا از دهنت بشنوه
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
بدی ما اینه که هرکی ب فکر خویشه یعنی اگه مال تو یکی ارزون باشه دنیا گلستانه ،
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
دلیل کسادی بازار خودرو گرونی هر روز و لحظه ای خودرو هس
مروت
۱۲:۰۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
اخه کسی که پیش فروش ثبت نام کرده و زمان تحویلشم گذشته و هنوز تحویل نگرفته چ گناهی کرده به نرخ حاشیه بازار بخره درصورتی که اون موقع دلار ۳۵۰۰ بوده ـ میخام خودروساز سود نکنه اگه مردم ضرر کنن ـ باید پیش فروشا رو به قیمت قبل بدن بعد اگه خاستن برن تو حاشیه بازار قیمت جدید شروع به فروش کنن ـ بدبخت مردم
صالح
۱۱:۵۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
باید این نابسامانی را با قدرت کنترل کنه
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
مامانی - بابایی : پس کی ماشین می خریم

پسرم دخل و خرج با هم نمیخونه وقتی یه شبه قیمت ماشین داره میره به آسمون چیکار کنیم
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
کدوم نظارت؟
صابر خدایی
۱۱:۰۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
ظلم پایدار نیست
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
خدا نگذره از اون هایی که ماشین گرون میکنند
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
تقصیر خودمونه که میخریم
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
چرا گرونی خودروها لحظه ای شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۰:۴۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
ملت بخرید که گرونتر هم میشه .......واقعا که چه ..... داریم
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
پس جای اعتراضی هم نیست
bm
۱۰:۳۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
مقصر اخلالگران اقثصادی هستند . دولت بیاد یه دفعه همه چیز را به نصف قیمت به فروش بزاره ..
yn
۱۱:۰۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
همونطوری که پژو 14 تومنی رو کردن 30 تومان دوباره میکنن 50 تومان
مسعود
۱۸:۲۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
وقتی یه شبه مرغ 3 هزار تومن گرون میشه وقتی ماست رو صبح میخریم ده تومن و بعداز ظهر میشه 13 تومن مقصر کیه ؟
amir
۱۰:۱۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
کی سازمان رسیدگی به تخافات رسیدگی کرده که این بار دومش باشه ...
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
از قوه قضایه می خواهیم جلو مسئولین و رئیس کارخانه ها رو بگیرند تا با احتکارمحصولات خود این وضعیت به وجود نیارند
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
همه را از کار بر کنار
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
موافقم
میلاد
۱۲:۰۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
مدیرای کارخانه ها از اقوام و بچه های خودشونن و نمیان جلو سود اونا رو بگیرن
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
از قوه قضایه می خواهیم جلو مسئولین و رئیس کارخانه ها رو بگیرند تا با احتکارمحصولات خود این وضعیت به وجود نیارند
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
باید برخورد جدی صورت گیرد
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
.بعضی مردم مقصرند چون میروند خودرو میخرن گرون بشه
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
عجب..............
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
باید به فکر چاره بود
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
خدایا به فریادمون بر س
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
خسته نباشی...
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
ماشین های بی کیفیت هرساله برقیمت هایشان می افزایند بالاخره چه کسی به داد این مردم میرسد؟
ناشناس
۰۹:۵۴ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
ماشین های بی کیفیت هرساله برقیمت هایشان می افزایند بالاخره چه کسی به داد این مردم میرسد؟
جواد
۰۹:۵۲ ۱۰ مرداد ۱۳۹۷
چرا راجب موضوع به این مهمی رسیدگی نمیشه تو اخبار سراسری. این موضوع باید تیتر اول صفحه اصلی باشه. اخه چرا رسیدگی نمیکنید . چرا پیگیر این خبر مهم نیستید