سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پلمب ۱۸۸ کارگاه خرید، فروش و بازیافت ضایعات در زاهدان

مدیر عامل سازمان بازیافت و مدیریت پسماند زاهدان گفت: ۱۸۸ کارگاه غیرمجاز خرید، فروش و بازیافت ضایعات در زاهدان شناسایی و پلمب شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حسین زهی مدیر عامل سازمان بازیافت و مدیریت پسماند زاهدان گفت:: در سطح شهر زاهدان ۳۱۲ کارگاه خرید، فروش و بازیافت ضایعات بخصوص در هسته مرکزی شهر زاهدان شناسایی شده که ۱۸۸ کارگاه آن پلمب شده است.

حسین زهی با بیان اینکه این کارگاه‌ها باید از اداره بهداشت و سازمان حفاظت از محیط زیست دارای مجوز باشند افزود: در جلسه ساماندهی و هدایتِ کارگاه‌های خرید، فروش و بازیافت ضایعات، مقرر شد سازمان مسکن و شهرسازی، چهار نقطه در حاشیه شهر را که وضعیت مناسبی برای فعالیت این نوع کارگاه‌ها دارند در اختیار سازمان مدیریت پسماند زاهدان قرار دهد.

وی با بیان اینکه ساماندهی این کارگاه‌ها و برخورد با متخلفان از توان شهرداری و سازمان مدیریت پسماند خارج است گفت:: از همه ۱۸ سازمان متولی در این امر به ویژه مراجع قضایی، نیروی انتظامی، بهداشت و محیط زیست انتظار همکاری بیشتر داریم.

مدیر عامل سازمان بازیافت و مدیریت پسماند زاهدان با اشاره به اجرای طرح تفکیک زباله خشک از مبداء در منطقه یک شهرداری زاهدان گفت:: در منطقه ۲ و ۵ شهرداری هم جمع آوری زباله خشک به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: ۹۰ درصد زباله گرد‌ها از اتباع بیگانه هستند که در صورت دستگیری به اداره اتباع خارجی تحویل داده می‌شوند.

حسین زهی با بیان این که ۵ تا ۶ درصد از زباله گرد‌ها کودکان کار هستند گفت: این کوکان و همچنین معتادان زباله گرد نیز پس از جمع آوری به اداره بهزیستی ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/ع

شناسایی کارگاه های  خرید، فروش و بازیافت ضایعات در زاهدان

برچسب ها: شهرداری ، بهزیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.