سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالعه دروس مدرسه تنها برای شرکت در آزمون سراسری کنکور کافی است

رتبه سوم کنکور سراسری در رشته تجربی از آذربایجان شرقی گفت: دروس مدرسه برای کنکور کافی است و نیازی برای شرکت در کلاس کنکور نیست وتنهابا مطاله دروس مدسه می توان در کنکور موفق شد.

عرفان آبادی‌فر رتبه سوم کنکور سراسری در رشته علوم تجربی که دانش‌آموز دبیرستان تیزهوشان تبریز است، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  با بیان اینکه بسیاری از دروس مدرسه برای کنکور کافی بود و نیازی برای شرکت در کلاس کنکور نداشتیم، گفت: تنها در دروس ریاضی و زیست برای رفع اشکال در کلاس‌ها شرکت کردم.

رتبه سوم تجربی با اعلام اینکه در کنکور‌های آزمایشی برای ارزیابی عملکردش شرکت می‌کرد گفت: براساس نتایج کنکور‌های آزمایشی، انتظار رتبه خوب را داشتم، ولی رتبه سوم را پیش‌بینی نمی‌کردم.

آبادی‌فرد، نقش خانواده را در موفقیتش بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: خانواده در حمایت‌های علمی، روحی، عاطفی و... اثر زیادی داشت و راهنمایی‌هایشان در موفقیتم موثر بود.

وی درباره استفاده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی هم گفت: از این فضا در حد ضرورت و برای تبادل جزوات درسی روزانه کمتر از ۱۰ دقیقه زمان صرف کردم و وقت خود را به مطالعه معطوف کردم.

وی با اشاره به اینکه اغلب روز‌ها ۸ تا ۹ ساعت به صورت روزانه برای کنکور مطالعه می‌کردم، گفت: حداکثر زمان مطالعه در برخی روز‌ها به ۱۱ ساعت هم رسیده است.

این دانش آموز موفق تبریزی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز و تهران را گزینه‌های خود برای انتخاب دانست و اضافه کرد: نزدیکی به خانواده و رتبه علمی بالای تبریز در بین دانشگاه‌ها احتمال انتخاب تبریز را بالا می‌برد، ولی باید در این مورد با اساتید مشورت کنم.

آبادی‌فرد درپایان سخنان خوددر توصیه به داوطلبان شرکت کننده در کنکور سال آینده گفت:افرادی که سال آینده کنکور خواهند داد، با آرامش کامل، حداکثر تلاش خود را بکار گیرند، وبا توکل بر خدا و استفاده از راهنمایی‌های اساتید خود و به صورت جدی از سال سوم دبیرستان مطالعه کنکوری خود را آغاز کنند.

پدر و مادرم در موفقیتم نقش بسیار زیادی داشتند

رتبه ۱۰ کنکور تجربی نیز در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  با اشاره به اینکه که پدر و مادرش، هر دو هیئت علمی دانشکده داروسازی دانشگاه تبریز هستندگفت: پدر و مادرم در موفقیتم نقش بسیار زیادی داشتند و فضا را در این سه سال برای درس خواندم فراهم کردند و در موفقیت من تأثیر بسزایی داشتند.

پریا، ولی زاده در مورد مدت‌زمان و برنامه مطالعه خود برای آمادگی هر چه بیشتر در کنکور سراسری خاطرنشان کرد: در روز‌هایی که به مدرسه می‌رفتیم روزانه ۷-۶ ساعت برای مطالعه وقت می‌گذاشتم. در روز‌هایی هم که مدارس تعطیل بود، تا ۱۳ ساعت مطالعه داشتم.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ارزیابی‌های آزمون‌های آزمایشی، کسب رتبه ۱ تا ۱۰ را در کنکور امسال پیش‌بینی می‌کردم اظهار داشت: درصد پاسخ‌های صحیحی که در کنکور‌های آزمایشی داشتم، من را به کسب رتبه برتر امیدوارم کرده بود.

وی رتبه ۱۰ کنکور تجربی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای آمادگی در کنکور، در کلاس‌های کنکور شرکت کرده‌اید؟ گفت: برای آمادگی در کلاس‌های دروس تخصصی شرکت کردم و در سال آخر هم برای آمادگی بیشتر در کلاس کنکور عربی حضور یافتم.

ولی زاده در مورد حضور در فضای مجازی نیز ابراز داشت: تا قبل از کنکور از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده نمی‌کردم، ولی بعد از فراغت از کنکور، از این محیط استفاده می‌کنم.

رتبه برتر کنکور تجربی ۹۷ در توصیه به داوطلبان کنکور گفت: توصیه من به داوطلبان کنکور، مداومت در درس خواندن است، از همان ابتدای سال دوم دبیرستان، درس را جدی بگیرند و تنها برای دوران پیش دانشگاهی نگه ندارند تا میزان اثرگذاری و موفقیت افزایش یابد. 

انتهای پیام/ش

اعلام نتایج نفرات برتر کنکور سراسری 97

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.