سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدراعظم نوری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شهروندان باید قبل از خرید ملک، گواهی پایان کار فروشنده را رویت کنند

عضو شورای شهر تهران گفت: عدم ارائه ابزارهای خدماتی برای ملزم کردن مالکین به گرفتن پایان کار نیازمند بررسی است.

زهرا صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بروز سوانح ساختمانی در بناهایی که گواهی پایان کار و یا گواهی ایمنی ندارند، گفت:‌ باید بررسی کنیم و ببینیم که از نظر قانونی چه راهکارهایی‌ را می‌توانیم برای جلوگیری از سکونت در این گونه ساختمان‌ها پیدا کنیم و سازندگان را بیشتر ملزم کنیم تا پیش از فروش واحدها، پایان کار بگیرند.

وی تصریح کرد:‌ اگر بتوانیم اقدامی کنیم که سازندگان بدون رعایت استانداردهای ایمنی نتوانند گواهی پایان کار بگیرند، آنوقت می‌توان در قالب یک طرح این موضوع را از شورای عالی استان‌ها پیگیری کرد.

عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه آیا می‌توان تا قبل از صدور پایان کار از ارائه کنتور آب و برق به اینگونه ساختمان‌ها خودداری کرد، گفت:‌ این موضوع نیازمند بررسی است و باید دید که آیا اخذ پایان کار جزء ضوابط صدور کنتور هست یا خیر.

صدراعظم نوری خاطرنشان کرد:‌ آنچه که از همه مهم‌تر است،‌ اطلاع رسانی به شهروندان برای خودداری از سکونت در این ساختمان‌هاست و بیش از هر کس خود شهروندان باید قبل از خرید ملک، گواهی پایان کار فروشنده را رویت کنند.

وی در خصوص اختیارات شورا مبنی‌بر ملزم نمودن اداره آب و برق به خودداری از دادن کنتور تا قبل از صدور پایان کار، گفت:‌ هر سازمانی یک مأموریتی دارد و فقط در قالب وظایف خود می‌تواند عمل کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.