سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

موففیت مبارزه با آفت کرم خراط در بردسیر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت :موففیت طرح مبارزه با آفت کرم خراط و رضایتمندی باغداران از اجرای این طرح را در بردسیر به دنبال داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   سعیدی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان در بازدید از باغات گردوی بیدخوان بردسیر گفت: در استان ۱۷هزار هکتار درخت گردو وجود دارد که ۳۴۰۰هکتاراز باغات گردو در بردسیرمی باشد که سطح ۴۰هکتار آن با میزان آلودگی بیش از ۸۰ درصد برای مبارزه با آفت کرم خراط به عنوان طرح پایلوت انجام شد.

وی افزود: بالغ بر ده سال است که باغات گردوی استان مبتلا به آفت کرم خراط شده است که با پیگیری‌هایی که انجام شد موفق شدیم مبلغ یک میلیارد تومان اعتبار برای مباره با آن تامین کنیم که سیصد میلیون تومان به شهرستان بردسیر و بیدخوان اختصاص یافت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: این طرح با همکاری بسیج سازندگی و شورای اسلامی روستای باب زیتون به نمایندگی از طرف کشاورزان و مدیریت جهاد کشاورزی بردسیر با نظارت دقیق کمیته فنی سازمان جهاد کشاورزی استان از سال ۹۵ در منطقه بیدخوان شروع شد که با هرس و جمع آوری و نابودی شاخه‌های آلوده تغذیه درختان گردو، مبارزه شیمیایی فرمون وهرس سبز درختان این طرح با موفقیت ادامه دارد.

انتهای پیام/ی

مبارزه با آفت کرم خراط به عنوان طرح پایلوت در بردسیر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.