سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آمادگی ۵۸ پایگاه آموزش و پرورش برای انتخاب رشته کنکور ۹۷

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش تهران به تشریح ضوابط انتخاب رشته کنکور ۹۷ در ۵۸ پایگاه شهر تهران پرداخت.

عزیزالله بابلی بهمئی‌ رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  از فعالیت 58 پایگاه انتخاب رشته داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها در سراسر شهر تهران خبر داد و گفت:‌ این پایگاه‌های انتخاب رشته با همکاری سازمان سنجش در تمامی مناطق آموزش و پرورش تهران از روز پنجشنبه آغاز به کار می‌کند.

وی ادامه داد: پایگاه‌های انتخاب رشته تا زمانی که سازمان سنجش اجازه فعالیت و مجوز انتخاب رشته تعیین کرده باشد، به کار خود ادامه می‌دهد و ضروری است که داوطلبان برای استفاده از این ظرفیت حتما پرینت‌ کارنامه خود را داشته باشند.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش تهران تصریح کرد:‌ هزینه در نظر گرفته شده برای فرآیند انتخاب رشته بازه‌ای بین 115 تا 130 هزار تومان است که در مناطق 1 تا 14 مبلغ 130 هزار تومان و در مناطق 15 تا 19 115 هزار تومان هزینه دریافتی خواهد بود.

بابلی بهمئی‌ بیان کرد: در پایگاه‌های انتخاب رشته، چهار  عامل رغبت، استعداد، توانایی و شخصیت افراد مورد توجه قرار می‌گیرد، همچنین این چهار عامل در کنار آمایش‌ سرزمینی که برای رشته‌های تحصیلی باید لحاظ شود، در دستور کار است.

وی افزود: با توجه به اینکه قصد داریم داوطلبان کنکور بهترین انتخاب رشته را داشته باشند، بنابراین تست رغبتی از داوطلبان گرفته می‌شود تا دانش آموز با رغبت واقعی و مبتنی‌بر توانمندی‌ها انتخاب رشته خود را انجام دهد.

رئیس اداره مشاوره آموزش و پرورش تهران با اشاره به اینکه وجه تمایز پایگاه‌های انتخاب رشته آموزش و پرورش، مشاوره و آزمون رغبت برای داوطلبان مراجعه کننده است، گفت: سعی شده تا مشاوران با اطلاع از آخرین ضوابط پذیرش دانشجو و بر اساس توانایی‌های داوطلبان آنها را هدایت کنند.

انتهای پیام/

ضوابط شرکت در پایگاه های انتخاب رشته آموزش و پرورش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.