سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معابر بافت تاریخی کرمان زیبا سازی می شوند

شهردار منطقه یک کرمان از بهسازی و زیباسازی معبر دیگری از بافت تاریخی شهر کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  رضا خیاط‌زاده شهردار منطقه یک کرمان با بیان این که بافت کهن شهر کرمان یکی از بافت‌های منحصر به‌فرد تاریخی است که در آن اماکن تاریخی متعددی از جمله بازار بزرگ سرپوشیده، مساجد، میدان و حمام گنجعلیخان، موزه، آب انبار و کاروانسرا‌های بسیاری واقع شده گفت: به منظور احیا و کمک به رونق اقتصادی و سهولت در عبور و مرور شهروندان، شهرداری منطقه یک اقدام به به‌سازی معبر منتهی به بازار کفاشان (واقع در کوچه سردار) کرده است.

وی مشارکت شهروندان به ویژه اصناف و کسبه را در توسعه، عمران و آبادانی شهر کرمان ضروری دانست و افزود: با هماهنگی صورت گرفته با کسبه معبر منتهی به بازار کفاشان، مقرر شد شهرداری منطقه یک نسبت به به‌سازی معبر مجاور مجتمع‌های تجاری یاد شده با مشارکت آنان و براساس طرح تاییدی اداره کل میراث فرهنگی اقدام کند.

شهردار منطقه یک ادامه داد: به دلیل نامناسب بودن کف‌سازی این محل و ضرورت اصلاح آن، در راستای ارتقای کیفیت معابر، پروژه کف‌سازی، پیاده‌روسازی، احداث گل‌کار و نورپردازی توسط شهرداری منطقه یک انجام می‌شود.

خیاط‌زاده با بیان اینکه کف‌سازی بازار متناسب با بافت کهن انجام می‌شود، بیان کرد: زیبایی بصری و مقاومت مصالح در برابر شرایط جوی، از جمله ویژگی‌های پروژه یاد شده است.

وی با بیان این که بازار بزرگ کرمان قلب اقتصادی شهر بوده و مرمت بازار و معابر منتهی به آن، احیا کننده‌ی محور گردشگری است، گفت: امید است با تعامل و مشارکت کسبه و بازاریان گام‌هایی اساسی در جهت رفع معضلات بافت کهن برداریم.

انتهای پیام/ی

مرمت بافت تاریخی شهر کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.