سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم خانواده محوری در مباحث فرهنگی مدد جویان کمیته امداد

معاونت فرهنگی و آموزش کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: مباحث فرهنگی ارائه شده به مددجویان باید خانواده محور باشد و اجرای طرح نظام جامع آموزش خانواده در راستای رسیدن به این هدف می‌باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  افشارنیا معاونت فرهنگی و آموزش کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی در بازدید از کمیته امداد تربت جام افزود: هر منطقه از کشور مسائل اعتقادی، اجتماعی و نیاز‌های مختص به خود را دارد و کمیته امداد اولین دستگاه اجرایی است که فعالیت‌های خود را بومی سازی و عملی کرده است.


وی گفت: در سال جاری با هدایت‌های مقام معظم رهبری سبک زندگی دینی در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته و سعی بر آن است به سبک زندگی خانواده‌های مددجو به صورت عمیق پرداخته شود.

معاونت فرهنگی و آموزش کمیته امداد امام خمینی افزود: خدمات فرهنگی ارائه شده به خانواده‌ها از پایداری و ثبات بیشتری برخوردار است و کمیته امداد یکی از ابتکارات حضرت امام (ره) به عنوان یک پیوست فرهنگی ممتاز جهانی است.

افشارنیا گفت: این نهاد در موضوع فقر در دو ساحت پیشگیرانه و درمان گرانه، تمامی مردم از جمله حمایت جویان و حمایت گران و افراد حقیقی و حقوقی پیشقدم می‌باشد و تولد این نهاد در ماهیت، خلق یک الگوی نوین برای اقامه شریعت الهی، بدون نگاه به جغرافیای سیاسی و با نگاه الهی و یکسان به بشر به عنوان پهنه جغرافیایی برای جامعه جهانی است.

وی افزود: اساسنامه این نهاد و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص وظایف کمیته امدادالحاق، یک نگاه فرهنگی به خدمات برای صیانت فرد و خانواده در ابعاد مادی و معنوی است وجه تمایز این نهاد با سایر کشور‌ها در حوزه فقرزدایی است و محصول این امر، رفاه معیشتی و تعالی مددجویان است.

معاون فرهنگی و آموزش کمیته امداد گفت: خدمات ارائه شده امداد برای افراد مورد حمایت و تاکید بر ضرورت اجرای پیوست فرهنگی برای تمامی خدمات است و ارتقاء و افزایش سلامت فرهنگی در آثار فرهنگی ناشی از فعالیت‌ها و خدمات در راستای اصول سیاست فرهنگی کشور، برنامه ریزی و جهت دهی آثار فرهنگی ناشی از ارائه خدمات و فعالیت‌ها در راستای اصول سیاست فرهنگی کشور، حذف و کاهش جبران پیامد‌ها و آثار ناشی از تاخر فرهنگی، خلاقیت و نوآوری در طرح‌ها به منظور نهادینه سازی فرهنگ دینی در جامعه، گسترش کمی و کیفی ارزش‌های دینی، اجتماعی و فرهنگی، تبلور معنویات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در نماد‌های فرهنگی و دینی، تحقق فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد تهیه پیوست فرهنگی برای تمامی خدمات از جمله اهداف اجرایی کردن پیوست فرهنگی خدمات امداد است.

انتهای پیام//ز. ج
 

بازدید معاونت فرهنگی آموزشی کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی از کمیته امداد تربت جام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.