سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیگی در جلسه علنی مطرح کرد؛

ضرورت تعامل نزدیک بین شورای نگهبان و مجلس/تلاش می‌کنم استقلال و انصاف را رعایت کنم

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان گفت: به دنبال ایجاد تعامل نزدیک بین شورای نگهبان و مجلس هستم.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمدبیگی حبیب آبادی کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 9 مرداد) درباره سوابق علمی و پژوهشی خود، اظهار کرد: بنده پس از اتمام خدمت سربازی به فراگیری دروس حوزوی پرداختم، فوق لیسانس خود را از دانشگاه تهران اخذ کردم و در سال 80 در رشته حقوق خصوصی در دانشگاه تربیت مدرس فارغ التحصیل شدم.

وی با بیان اینکه بنده سی سال سابقه کار در حوزه قضایی دارم، گفت: بنده در حال حاضر هم مشاور رئیس قوه قضاییه در امور ایثارگران هستم و تدریس در دانشگاه‌های مختلف و از جمله به کارآموزان قضایی را در کارنامه خود دارم.

بیگی حبیب آبادی با بیان اینکه بنده هیچ‌گاه در زمان قضاوت گرایش‌های شخصی و جناحی را در تصمیم‌گیری‌های خود اثر نداده‌ام، تصریح کرد: تصمیمات مجلس و نمایندگان سرنوشت کشور را رقم می‌زند و وظیفه شورای نگهبان آن است که از قانون اساسی و احکام اسلامی پاسداری کند.

این کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان درباره برنامه‌های خود بیان کرد: تعامل بین شورای نگهبان و مجلس و به حداقل رساندن اختلافات این دو نهاد یکی از برنامه‌های اصلی بنده است.

وی افزود: در صورت پذیرش در این سمت همه تلاش خود را خواهم کرد که در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی گرایش‌های جناحی و سیاسی را دخیل نکنم، بی طرف باشم و تحت تأثیر هیچ قدرتی قرار نگیرم، استقلال و انصاف را رعایت کنم.

بیگی حبیب آبادی در پایان خاطرنشان کرد:‌ هچنین لازم است در صورت پذیرش در این نقش از بیانات دلسوزانه نمایندگان مجلس بهره بگیرم و از تجربیات آنان در نظم بدهی به قوانین استفاده کنم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.