سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب:

کشاورزان باید بیمه محصولات خود را بسیار جدی بگیرند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب گفت :تولید محصولات کشاورزی ودامی همیشه با مخاطرات زیادی مواجه بوده و کشاورزان باید بیمه محصولات خود را بسیار جدی بگیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ ابراهیم رودسرابی افزود:  صندوق بیمه کشاورزی به کشاورزانی که کشت خود را به موقع انجام داده و در موعد مقرر محصول خود را بیمه کنند، در صورت وقوع حادثه،  خسارت پرداخت می‌کند.

وی گفت: این تمهیدات به منظور حرکت کشاورزی به سمت کشت به موقع محصولات و علمی شدن تاریخ کاشت می‌باشد.

  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب افزود: با توجه به تغییرات اقلیمی در کشور، سرمازدگی، سیل، تگرگ و خشکسالی از مهم‌ترین عوامل خسارت به محصولات کشاورزی در شهرستان خوشاب هستند، که همه ساله باعث ضرر وزیان به کشاورزان می‌شود.

ابراهیم رودسرابی افزود: خسارت ناشی از خشکسالی، سرمازدگی و سیل اوایل سال 97 در سطح باغ‌ها و مزارع این شهرستان حدود 48 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

وی گفت: با توجه به بروز سرمازدگی وجاری شدن سیل در اولین ماه‌های سال جاری، 4 هزار و 869 هکتار از مزارع و باغات شهرستان دچار سرمازدگی و خسارات ناشی از سیل شدند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خوشاب  افزود: با توجه به گریز ناپذیری حوادث طبیعی، گسترش پوشش‌های بیمه درمورد محصولات کشاورزی ودامی بسیار ضروری و حیاتی است، اما بی اطلاعی کشاورزان از مزایای بیمه محصولات وعدم پرداخت به موقع خسارات وموانع اداری در صندوق بیمه، از عمده‌ترین مشکلات توسعه بیمه کشاورزی در شهرستان است.

انتهای پیام // ف. ک
 

بیمه محصولات کشاورزی ضروری است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.