سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیعی: اساسنامه فدراسیون روی قوانین داخلی و اصول فیفا استوار است/ حقوق کی روش به بانک واریز شده است

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال روی ۲ محور استاندارد‌های فیفا و قوانین داخلی استوار است.

به گزارش   خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود شیعی در گفتگو با برنامه  تهران ورزشی رادیو تهران درباره اینکه آیا فدراسیون فوتبال ایران اساسنامه دارد یا خیر، گفت: ما اساسنامه داریم،‌ به صورت جدی پیگیر هستیم قانون اجرا شود و تعارفی هم نداریم. باید این کار منطبق با استانداردهای فیفا و شرایط مملکت پیش برود. اعتقاد دارم و جزء برنامه ام است که این امر در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال پیگیری شود. در مورد اساسنامه تاکنون چیز خاصی مشاهده نکردیم و خودمان هم روی این موضوع حساسیت داریم. باید ببینیم آیا اساسنامه در چارچوب قوانین فیفا است؟ من از مسئولان حقوقی هم سوال پرسیدم که نگرانی خاصی نسبت به این موضوع نداشتند. در کل باید مهر قانون اجرایی شود.

او درمورد اظهارات سخنگوی دولت اعلام مبنی بر اینکه اساسنامه فدراسیون فدراسیون فوتبال در هیئت دولت تصویب نشده و این کار باید انجام شود و همچنین ایرادهایی که در بخش های مختلف این اساسنامه وجود داردگفت: در دوران گذشته این اتفاق افتاده اما در دوران ما چنین اتفاقی رخ نداده،  است. با این وجود به صورت جدی پیگیر هستیم. طبق گزارش‌هایی که از دوران قبل به ما اعلام شده، اساسنامه فدراسیون از سوی دولت تائید شده است. اختلاف‌ و اتفاق نظر همیشه وجود دارد و من قضاوتی نمی‌کنم. چند وقت پیش درباره اساسنامه هیئت ها بحث های مفصلی انجام شد  چراکه آنها از ارکان اصلی فدراسیون فوتبال هستند. ما باید در همه بخش ها حساسیت نشان دهیم. ایجنت ها هم نقش مهمی در فوتبال ایران دارند که درباره آنها هم صحبت کردیم. در مورد اساسنامه هم صحبت می‌شود، اگر نیاز به تغییر باشد این اتفاق می‌افتد. نقش‌ مان را فراموش نکرده و مسائل را دنبال می‌کنیم. همه دنبال انجام کار شفاف هستیم و تمام مسائل را پیگیری می کنیم.

شیعی درباره مستقل بودن فدراسیون فوتبال از دیدگاه برخی ها و اینکه چگونه با این وضعیت فدراسیون فوتبال برای تامین دستمزد کارلوس کی روش و برگزاری اردوهای تیم ملی چشم به یاری دولت دارد، گفت: دولت برای پیشبرد امور فوتبال به ما کمک می‌کند. از این دیدگاه به موضوع نگاه می‌کنم. بعید می‌دانم بودجه‌ای به فدراسیون اختصاص یافته باشد اما دولت کمک می‌کند. ما هم به این امر امیدواریم  و در این راستا کارمان را انجام می دهیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره احتمال تغییر اساسنامه بیان کرد: اساسنامه دو پایه اصلی دارد. اولین پایه مطابقت با استانداردهای فیفا و دومین پایه تطابق با قوانین داخلی است. اگر این دو پایه را رعایت کنیم، اساسنامه خوبی در می آید. همه جای دنیا هم اساسنامه فدراسیون فوتبال به این شکل فعال است. به صورت مثال در فرانسه و ایران اساسنامه به دلیل قوانین داخلی تفاوت‌هایی دارد اما مهم اصل موضوع است که باید ااساسنامه فدراسیون را روی این 2 اصل منطبق کنیم.

شیعی درمورد بحث بازنشستگی برخی روسای فدراسیون ها و احتمال روی کار آمدن نیروهای جدید و جوان اظهار داشت: من از این مسئله استقبال می‌کنم و با توجه به تجربه هایی که از گذشته داریم آثار این موضوع  را می دانم. نمونه بارز این امر فرماندهی جبهه و جنگ ما  در دوران دفاع مقدس بود که به جوانان رشیدی سپرده شد و آنها برنده واقعی جنگ بودند. وقتی جوان ها توانستند آن جنگ پیچیده را به خوبی مدیریت کنند چرا جوانان فعلی که نسبت به آن زمان درباره مسائل مختلف به روزتر هستند نتوانند مسائل مختلف کشور را مدیریت کنند. به نظر من این اتفاق میمونی است که امیدواریم با قدرت اجرایی شود و همه از روی کار آمدن نیروهای مدیریتی جوان استقبال کنند.


بیشتر بخوانیدمصونیت تاج از بازنشستگی با توسل به اساسنامه فدراسیون فوتبال


عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان درباره آخرین وضعیت تمدید قرارداد کارلوس کی روش گفت: هیئت رئیسه روی ادامه همکاری با کی‌روش تأیید دارد  و قرار شد رئیس فدراسیون امور مربوط به این موضوع را دنبال کند. فقط در این میان وقفه‌ای در مورد بحث حقوق کی روش به وجود آمده است. با اینکه حقوق کی‌روش حاضر است اما سیستم بانکی ما نتوانسته است این پول را واریز کند. باید مسائل جزئی هم رفع شود. 2 ماه حقوق کی‌روش به بانک واریز شده است اما نتوانستیم آن را به حسابش واریز کنیم، ممکن است در این امر حساسیت‌هایی ایجاد شود اما هیئت رئیسه روی ادامه همکاری با کی‌روش تاکید دارد.

انتهای پیام/

اظهارات شیعی درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.