سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جابجایی نزدیک به ۴۸۶ هزار مسافر از فرودگاههای آذربایجان غربی در سال گذشته /همجواری با چهار کشور خارجی پتانسیل بالقوه فرودگاههای استان

مدیرکل فرودگاههای آذربایجان غربی از جابجایی نزدیک به ۴۸۶ هزار مسافر داخلی وخارجی از فرودگاههای استان در سال گذشته خبر داد.

کمال پرهیزکار مدیر کل فرودگاههای آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ گفت: جمع کل مسافر داخلی وخارجی جابجا شده از فرودگاههای ارومیه، خوی وماکو در سال گذشته ۴۸۵ هزار و ۶۱۲ نفر بوده است که نسبت به سال قبل از آن ۱۶/۲ افزایش داشته است و پیش بینی می‌شود رقم جابجایی مسافر از فرودگاههای استان در سال جاری به بیش از ۵۵۰ هزار نفر برسد.


وی تشریح کرد: در این مدت ۴۶۲هزار و ۵۰۰ مسافر از فرودگاه ارومیه در ۳۳۳۸ پرواز داخلی و ۳۹۲ پرواز خارجی، ۲۱هزار و۴۲۱ مسافر از فرودگاه ماکو در ۳۲۰ پرواز داخلی و ۱۶۹۱ مسافر از فرودگاه خوی در ۳۴ پرواز داخلی به مقاصد مختلف جابجا شده اند.


جابجایی بیش از ۳۳۲۰ تن بار از فرودگاههای آذربایجان غربی در سال گذشته


پرهیزکار افزود: همچنین در سال گذشته ۳۳۲۰ تن و ۴۰۰ کیلوگرم بار از فرودگاههای استان جابه جا شده است که به تفکیک شامل ۳۱۳۸ تن بار از فرودگاه ارومیه، ۱۶۵/۲ تن بار از فرودگاه ماکو و ۱۷/۲ تن بار از فرودگاه خوی بوده است.


همجواری با ۴ کشور خارجی پتانسیل بالقوه فرودگاه‌های آذربایجان غربی


مدیر کل فرودگاههای آذربایجان غربی یادآور شد: همجواری با کشور‌های ترکیه، ارمنستان، آذربایجان و عراق  ویژگی‌ متمایز کننده  فرودگاههای آذربایجان غربی است که پتانسیل بالقوه‌ای برای آن‌ها به شمار می‌رود.


تلاش برای ایجاد یک ایرلاین بومی در آذربایجان غربی توسط بخش خصوصی


پرهیزکار در خصوص برنامه‌های در دست اقدام برای توسعه خدمات فرودگاهی در آذربایجان غربی گفت: تکمیل وبهره برداری از ترمینال شهید باکری ارومیه، بهره برداری از سیستم کمک ناوبری جدید (DVOR) فرودگاه، تلاش برای ایجاد یک ایرلاین بومی توسط بخش خصوصی در آذربایجان غربی، بهسازی وزیباسازی محوطه فروگاهی، پیگیری افزایش پروازها از شرکت‌های هواپیمایی وافزایش کمی وکیفی خدمات قابل ارائه به مسافران از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.


فرودگاه بین المللی شهید باکری ارومیه در مرکز استان ودو فرودگاه ماکو وخوی در شمال آذربایجان غربی فعالیت می‌کنند.
انتهای پیام/ح


آمار جابجایی مسافر از فرودگاه‌های آذربایجان غربی در سال گذشته

برچسب ها: فرودگاه ، حمل ونقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.