سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه سنندج مطرح کرد؛

خانواده‌های کردستانی زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند

امام جمعه سنندج گفت: از خانواده‌های کردستانی درخواست داریم زمینه ازدواج ساده و آسان را برای جوانان فراهم کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ ماموستا عبدالرحمن خدایی  امام جمعه سنندج ، به فرموده حضرت رسول اکرم (ص) اشاره کرد : ازدواجی مبارک است که هزینه و مهریه آن پایین باشد و از تشریفات زاید پرهیز شود.

وی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه ازدواج جوانان در جامعه وجود دارد، گفت: «مشکل مهریه بالا و هزینه سنگین تهیه جهیزیه» ازدواج جوانان را در جامعه با مشکل روبه‌رو کرده و از خانواده‌های کردستانی درخواست داریم زمینه ازدواج ساده و آسان را برای فرزندان خود فراهم کنند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: باید همه مسلمانان و خانواده‌ها دستورات و سیره پیامبرگرامی اسلام (ص) را به‌عنوان الگو و سرلوحه کار خود قرار بدهند و در تعیین مهریه‌ها و هزینه‌های ازدواج طرف مقابل را در نظر بگیرند و به فکر ازدواج پایدار فرزندان خود باشند.

وی با تاکید برتوجه به ازدواج جوانان و فراهم کردن امکانات و زمینه آن بیان کرد: ترویج فرهنگ ازدواج آسان آسیب‌های اجتماعی در جامعه را کاهش می‌دهد و باید خانواده‌ها به این امر مهم توجه کنند.

ماموستا خدایی افزود: امیدوارم انسان‌ها از کار‌هایی که خلاف دین و شریعت اسلام است، دوری و از دستورات حق‌تعالی و حضرت رسول اکرم (ص) تبعیت کنند.

انتهای پیام/ز

منبع : تسنیم

برچسب ها: ازدواج ، نماز جمعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.