سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خسارت بیش از 115 هزار هکتار به محصولات کشاورزی رزن

رئیس اداره مدیریت بحران جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در اثر سرمازدگی، بارش تگرگ و سیل به 115 هزار هکتار به محصولات کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سیدرضا سلامتی، رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: امسال سرمازدگی، بارش تگرگ و آبگرفتگی خسارت‌های را به مزارع کشاورزی و باغات شهرستان رزن وارد کرده است اظهار کرد: بیش از 115 هزار هکتار از اراضی و باغات شهرستان خسارت دیده‌اند.

وی ادامه داد: 113 هزار و 581 هکتار از اراضی زارعی شهرستان با تولید 109 هزار و 648 تن و 2 هزار و 258 هکتار از باغات شهرستان با تولید 8 هزار و 514 تن در فصل زراعی 97 ـ 96 دچار خسارت سرمازدگی و بارش تگرگ شده است.

احد ظفری، فرماندار شهرستان رزن ارزش ریالی خسارت‌های وارد شده را بیش از 108 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امسال در بحث زراعت گندم، جو و کلزا و در بخش باغات نیز گردو، زردالو، گیلاس و آلبالو دچار خسارت‌های زیادی شدند.

وی افزود: طبق مصوبه هیأت وزیران با پیشنهاد وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه به استناد اصل 138 قانون اساسی پس از اعلام استان‌هایی که در سال زراعی 97 ـ 96 تحت تاثیر حوادث غیر مترقبه قرار گرفته است توسط سازمان مدیریت بحران کشور به استانداری ها اعلام شده اند مشمول واجد بهره‌مندی از امهال تسهیلات کشاورزی شده‌اند. 

فرماندار شهرستان رزن با اشاره به سطح خسارت وارده به بخش کشاورزی استان همدان در اثر سرمازدگی، بارش تگرگ، طوفان، رعد و برق و آبگرفتگی اظهار کرد:در سال زراعی 97 بیش از 363 هزار و 68 هکتار از اراضی استان همدان دچار خسارت شده است.

ظفری افزود: از این میزان خسارت وارد شده 26 هزار و 468 هکتار از باغات استان و 336 هزار و 570 هکتار از محصولات زراعی استان دچار خسارت شده است.

وی مبلغ کل خسارت وارده به محصولات کشاورزی استان همدان را بیش از 772 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این میزان خسارت به محصولات باغی و زراعی استان وارد شده است.

انتهای پیام/ب

به محصولات کشاورزی همدان 772 میلیارد تومان خسارت وارد شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.