سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هدف عربستان از تعلیق حرکت کشتی‌ها در تنگه باب‌المندب، بین‌المللی‌کردن جنگ یمن است/ما از ایران دستور نمی‌گیریم/می‌توانیم عمق خاک متجاوزان را هدف قرار دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، "علی القحوم" عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با خبرنگار گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران در رابطه با اهمیت تنگه باب المندب در جنگ یمن گفت: تنگه باب المندب در این جنگ از اهمیت راهبردی و ژئوپلیتیک برخوردار است؛ از این رو، آمریکا و دست‌نشاندگان سعودی و اماراتی آن در تلاشند تا با استقرار ناوچه‌ها و کشتی‌های جنگی در این تنگه و ایجاد پایگاه‌های نظامی در جزیره "میون" این تنگه مهم را اشغال کنند که این موضوع نه فقط تهدیدی برای یمن است که حتی تمام منطقه را نیز تهدید می‌کند.

علی القحوم در رابطه با حمله اخیر یگان هوایی یمن به فرودگاه ابوظبی و تاثیر آن بر امنیت و اقتصاد امارات افزود: امارات در تجاوز به یمن، پایمال کردن بشریت و ارتکاب جنایت‌هایی که آدمی برای آن عرق شرم می‌ریزد، مشارکت فعال دارد؛ در مقابل این جنایت ها، نیروی هوایی یمن یک پهپاد از نوع "صماد 3" را به سمت امارات روانه کرد و حملات متعددی را انجام داد که به دنبال آن فرودگاه ابوظبی تعطیل شد. این یک دستاورد استراتژیک مهم است که به طور قطع بر اقتصاد امارات و امنیت آن تاثیرگذار است.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در رابطه با اظهارات مقامات یمنی که می‌گویند عملیات نیروهای این کشور از مرحله دفاع به مرحله حمله منتقل شده است، توضیح داد: انتقال از مرحله دفاع به مرحله حمله به مفهوم آن است که ارتش و کمیته های مردمی یمن از قدرت نظامی کوبنده‌ای برای ایجاد توازن و بازدارندگی دشمن برخوردار هستند، به ویژه آنکه دشمن به برتری نظامی و تکنولوژی خود دل‌خوش کرده است. اشغالگران و متجاوزان پس از گذشت چند سال از تجاوز پنداشتند که قدرت ارتش یمن را از بین برده‌اند، اما به ناگاه با توانایی‌های نیروی هوایی، دریایی، زمینی و موشک‌های بالستیک یمن غافلگیر شدند. این موضوع آنها را به شدت نگران کرده است، به ویژه آنکه اکنون این توانمندی‌ها به سطح بسیار بالایی رسیده و می‌توانیم عمق پایتخت کشورهای متجاوز را هدف قرار دهیم.


بیشتر بخوانید: عربستان در باتلاق بحران خود ساخته در یمن گرفتار شده است/ آل‌سعود نه راه پس دارد نه راه پیش


وی در رابطه با اینکه برخی جنبش انصارالله و ارتش یمن را متهم کرده‌اند که برای حمله به ناوچه‌های سعودی و فرودگاه ابوظبی از ایران دستور گرفته‌اند، گفت: بهانه‌هایی که آمریکا و دست‌نشاندگان سعودی و اماراتی آن برای تجاوز به یمن دستاویز قرار می‌دهند امروز بر همگان واضح و روشن است. هدف آنها اشغال کشور ما و غارت ثروت‌های آن و نیز سیطره بر رویکرد سیاسی یمن، نابودی هویت دینی و عربی و تغییر نقشه جغرافیایی آن است که توسل به ایران‌هراسی یکی از ابزارهای آنان جهت تحقق این هدف است تا از این طریق بر تحریم و محاصره هوایی، زمینی و دریایی کشور ما ادامه دهند. ما در تصمیم‌گیری‌های خود آزاد هستیم و برای آزادی، کرامت و استقلال کشورمان تلاش می‌کنیم.

علی القحوم با اشاره به اقدام عربستان در تعلیق حرکت کشتی‌های نفتی خود از تنگه باب المندب (اینجا) گفت: هدف رژیم جنایتکار سعودی از این اقدام، بین‌المللی کردن تجاوز به یمن، بهانه‌تراشی برای جنایت‌های خود و وارد کردن طرف‌های خارجی در این جنگ است. آنها امروز شکست خورده‌اند و برای نجات خود به هر روشی چنگ می‌زنند.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در پایان تأکید کرد: آمریکا و دست نشاندگان سعودی و اماراتی آن جز به تحقق اهداف خود توجه ندارند و می‌خواهند با اعمال فشار و ارتکاب شنیع‌ترین جنایت‌ها، اراده مردم بزرگ یمن را سست و آنها را تسلیم خود کنند، گرچه آنها هرگز موفق به تحقق این خواسته خود نخواهند شد، ولی پیش‌بینی ما این است که همچنان به تجاوز و محاصره خود علیه مردم مظلوم یمن ادامه خواهند داد؛ از این رو، ما باید با تمام وجود برای در هم کوبیدن متجاوزان و حفظ عزت، کرامت و استقلال خود بکوشیم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
اگر به احادیث وروایت درست اعتقاد داشته باشیم روایت است که جنگ یمن پیش فرض وشروع ونشانه ظهور امام زمان است مردم یمن یک مردمان مومن وپایبند به اصل واصول اولیه دین اسلام وعاشق جان نثار در راه حضرت علی وفرزندان پیامبر هستند در زمان حضرت علی وپیامبر عزیز زبده ترین وبا تقوا ترین شجاع ترین سربازان مردم یمن بودند
سعید گراوند
۲۱:۴۷ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
چرا باید عربستانی ها میلیارد ها دلار از امریکا سلاح بخرتد و بزنن تو سر یمنی ها تازه اون هم نه اهداف نظامی بلکه اهداف انسانی.که متاسفانه زنان و کودکان بیشترین امار این اسیب دیدگان هستند ولی حمله پهبادی انصار الله رو به ارامکو و فرودگاه ابوطبی را بر نمی تابند.
این ناتوانی انها در برابر انصار الله باعث شده تا شکست شا ن را به دخالت کردن ما بچسبانند .
حالا برن خدا رو شکر کنند که ما رودر رویه انها قرار نگرفتیم ....
حمیدرضا میرکیانی
۱۶:۰۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
کشورهای سلطه گر در جنگ یمن دخالت مستقیم کنند , هرمز هم بسته شده
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
کاش یکی تنگه را بسته بود
ناشناس
۱۲:۱۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
الهم النصرهم بنصرک
ناشناس
۱۱:۵۲ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
اگر بنا باشد عربستان موضوع باب المندب را بین المللی جلوه دهد ما هم هستیم . این بار رو در روی عربستان
از بندر عباس
۱۱:۱۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
امریکا نابود گردد
ناشناس
۱۱:۱۶ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
انشالله نابودی دشمنان اسلام
ملکوت
۱۱:۰۳ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
درود بر سربازان یمن باد .
ناشناس
۱۰:۲۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
باید تنگه رو ببندیم
ناشناس
۱۲:۲۹ ۰۸ مرداد ۱۳۹۷
چشم قربان دستور شما اطاعت میشه
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۹ مرداد ۱۳۹۷
حرف رهبر رو گوش کنید