سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به ۳۵۰۰ قرآن‌آموز استان بوشهر آموزش‌های عمومی ارائه می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر از ارائه آموزش‌های عمومی به سه هزار و ۵۸۰ قرآن آموز این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحسین ناصری صبح یکشنبه در جمع فعالان قرآنی اظهار داشت: در شش ماهه اول سال جاری و از نیمه تیر ۹۷ سهمیه اجرای آموزش ۳ هزار و ۵۸۰ نفر به موسسات تحت نظارت هیئت رسیدگی و خانه‌های قرآن شهری و روستابی استان ابلاغ شده است.

وی با اشاره به برنامه سازمان دارالقرآن الکریم در سال جاری برای تربیت چهار هزار و ۴۰۰۰ نفر حافظ جزء ۳۰ و آموزش ۶۱ هزار نفر در قالب آموزش‌های عمومی در سطح کشور بیان داشت: از کل این تعداد فقط در شش ماهه اول سال جاری، تعداد هزار و ۲۰۰ نفر در رشته حفظ جزء ۳۰ و تعداد ۲ هزار و ۳۸۰ نفر در زمینه قرائت سطح ۱و ۲، مفاهیم عمومی و حفظ موضوعی قرآن کریم در استان بوشهر با حمایت و هدایت اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی در حال تعلیم هستند.

رئیس اداره امور قرآنی با تاکید بر نقش اتحادیه موسسات و تشکل‌های فرهنگی قرآن و عترت برای واگذاری و نظارت بر طرح‌های قرآنی افزود: برای تشریک مساعی و تثبیت جایگاه اتحادیه قرآنی سعی شده تا حد امکان فعالیت‌های اجرایی از طریق اتحادیه به موسسات و خانه‌های قرآنی استان واگذار شود و این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

ناصری ادامه داد: در طرح‌های آموزشی واگذار شده آموزش تعداد هزار و ۹۰۰ نفر به موسسات تحت نظارت هیئت رسیدگی و آموزش هزار و ۶۸۰ نفر قرآن آموز به خانه‌های قرآن شهری و روستایی استان واگذار شده است.

وی گفت: تعداد ۳۴۰ موسسه فرهنگی قرآن و عترت و خانه قرآن شهری و روستایی در استان بوشهر به فعالیت در حوزه‌های مختلف آموزش عمومی و تخصصی قرآنی فعالیت دارند.

ابراهیم دشتکار مدیر موسسه قرآنی عترت روستای دویره بوشهر نیز از کسب مقام دوم مسابقات حفظ ده جزء قرآن کریم توسط حافظ قرآن این موسسه قرآنی خبر داد.

مدیر موسسه قرآنی عترت روستای دویره بوشهر گفت: امین جوکار، حافظ کل قرآن کریم مقام دوم رشته حفظ ده جز مرحله استانی مسابقات اوقاف بوشهر در سال ۹۷ را به دست آورد.

دشتکار ادامه داد: مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران ۴ مرداد ۹۷ در محل مجتمع شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد و در آئین اختتامیه از برگزیدگان آن تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/م

آموزش‌های عمومی قرآن‌آموزان استان بوشهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.