سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلاح مرز دو منطقه زیست محيطی در خراسان جنوبی

مرز دو منطقه حفاظت شده "درمیان، سربیشه" و "شاسکوه" در خراسان جنوبی اصلاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛  آرامنش مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از اجرایی شدن مصوبات شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور در خصوص اصلاح مرز مناطق حفاظت شده "درمیان، سربیشه" و"شاسکوه" قاین خبر داد.

 
وی  افزود: بر اساس این مصوبه وسعت منطقه حفاظت شده "درمیان و سربیشه" از 80 هزار هکتار به 60  هزار هکتار و وسعت منطقه حفاظت شده ساشکوه هم  از 70 هزار هکتار به 68 هزار هکتار کاهش یافت.
 
آرامنش هدف از این اصلاح مرز را کاهش تعارضات در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین جلب مشارکت جوامع محلی در بخش حفاظت، احیا و بازسازی مناطق زیست محیطی اعلام کرد.
 
مدیرکل محیط زیست استان با اشاره به اینکه این اصلاح مرزی با حذف تعارضات حاشیه مناطق حفاظت شده از قبیل اراضی کشاورزی و مسکونی روستاهای اطراف انجام شد گفت:  این اصلاح مرز پس از گذشت 10 روز از چاپ و انتشار در روزنامه رسمی قابلیت اجرایی دارد.
 
وی ادامه داد:اصلاح مرز منطقه حفاظت شده "درمیان و سربیشه" در آگهی رسمی مصوبه شماره 423 و منطقه حفاظت شده "شاسکوه" نیز در آگهی رسمی مصوبه شماره 424 در روزنامه رسمی به شماره 21367 چاپ و منتشر شد.
 
آرامنش در پایان گفت: خراسان جنوبی 4 منطقه حفاظت شده شامل" آرک و گرنگ"، "شاسکوه"، "درمیان و سربیشه"، "مظفری" و 3 پناهگاه حیات وحش شامل "نایبندان طبس"، "کجی نمکزار نهبندان" و "رباط شور" دارد.
 
انتهای پیام/ ط آ

خراسان جنوبی دارای 4 منطقه حفاظت شده و 3 پناهگاه حیات وحش است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.