سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس سومین تولیدکننده گوشت مرغ در کشور

فارس سومین تولیدکننده گوشت مرغ در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ابراهیمی معاون مدیریت طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: این استان با ۹۸۶ واحد مرغداری مجوزدار، به ظرفیت ۲۷ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در هر دوره و پتانسیل تولید سالانه ۲۰۰ هزارتن گوشت مرغ، سومین تولید کننده گوشت مرغ در کشور است.

وی بیان کرد: سرانه مصرف گوشت مرغ در استان ۲۵ کیلوگرم است، با مدیریت تقاضا محور جوجه‌ریزی، پارسال ۱۲۵ هزار تن گوشت مرغ آماده طبخ در استان تولید شد.

معاون مدیریت طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه ظرفیت‌سازی زیاد در فارس و کل کشور در مرغ گوشتی طی سه سال، منجربه تولید مرغ مازاد در سال ۹۳ شد، افزود: به منظور جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان، طرح مدیریت جوجه‌ریزی از آبان ماه ۹۳ با همکاری ادارات و تشکل‌های مرتبط در استان تدوین و اجرا شد.

ابراهیمی تصریح کرد: هدف اصلی این سامانه دستیابی به اطلاعات و آمار جوجه ریزی، تولید، کشتار و مصرف مرغ گوشتی به منظور ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا برای کاهش نوسانات قیمت گوشت مرغ است، که در این راستا جلوگیری از جوجه‌ریزی‌های غیر مجاز و بیش از ظرفیت مجاز انجام می‌شود.

معاون مدیریت طیور و زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: این طرح به عنوان طرح ملی از طریق معاونت امور دام وزرات جهاد کشاورزی پذیرفته و پارسال با عنوان سامانه سماصط یا مدیریت اطلاعات صنعت طیور در کل کشور راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: فعالیت ۹۰ درصد از مرغداری‌های فارس در سامانه سماصط قابل رصد و پیگیری است و مابقی به محض رفع مشکل تمدید پروانه در این سامانه عضو می‌شوند.

گفتنی است، تیر ماه امسال در سامانه سماصط فارس به تعداد ۵ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۸۲۹ قطعه جوجه ریزی ثبت شد.
انتهای پیام/ت

فارس سومین تولیدکننده گوشت مرغ در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.