سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غفوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۶۰ درصد منابع بانکی فریز شده است

کارشناس نظام بانکی گفت: منابع بانکی و فشار بانک‌ها در دولت‌های گذشته موجب شده که ۶۰ درصد منابع فریز و به دارایی‌های ثابت تبدیل شده است.

محمدرضا غفوری کارشناس نظام بانکی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ثبات و آرامش اقتصادی در نظام بانکی اظهار کرد: منابع بانکی و فشار بانک‌ها در دولت‌های گذشته موجب شده که ۶۰ درصد منابع، فریز و به دارایی‌های ثابت تبدیل شده است، منابعی که می‌توانست به تولید، جاری شود و پایه تورم را تحت تأثیر قرار دهد.

غفوری، تصریح کرد: در بسیاری از کشورها، بازار سرمایه، بخشی عظیمی از توانمندی‌ها را در حوزه اقتصاد هزینه می‌کند، اما در کشور ما این امر محقق نشده است.


بیشتر بخوانید: بازار سرمایه فرصتی برای کنترل تورم و نقدینگی است 


این کارشناس نظام بانکی با بیان اینکه دست دولت همچنان در نظام بانکی برقرار است، افزود: منابع بانک‌ها، منابع دولت نیست بلکه برای مردم است و به ازای هر سپرده‌ای که هر روز یا ماه محاسبه می‌شود باید تصمیم‌گیری شود؛ که این امر می‌تواند بانک‌ها را با چالش مواجه کند.

غفوری، با بیان اینکه اگر بانک‌ها بتوانند همانند سابق بانک محور باشند می‌توان وضعیت بهتری را برای آن رقم زد، گفت: امیدواریم با ورود همتی وضعیت بانک‌ها بهتر شود.

وی در پایان گفت: تلاش برای ثبات اقتصادی، اعتمادسازی به نظام بانکی، رتبه بندی بانک‌ها، انضباط مالی باید از اولویت‌های مهم در نظام بانکی به حساب آید.

انتهای پیام/

اعتمادسازی به نظام بانکی از اولویت‌های مهم بانک مرکزی است

برچسب ها: بانک مرکزی ، نرخ ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
نصف اعداد اعلامی بانکها که به افراد و واحدهای تولیدی اعلام میکنند و ادعا میکنند مبنی بر بدهکاری افراد و واحدهای تولیدی صرفا ادعای بانک میباشد و اصلا واقعیت قانونی و واقعیت خارجی ندارد و بانک ادعا میکند و مردم نا اگاه هم خانه و زندگی خود را به اتش میکشند و به زندان میروند بلکه بدهی مورد ادعای بانک را بتوانند پرداخت کنند حال اینکه اصلا این مبالغ احد الناسی در این مملکت به هیچ بانکی بدهکار نیست و کل این مملکت باید بروند دادگاه با بانک و کارشناس حسابرسی تا بتوانند ثابت کنند که فقط یک دوم انچه بانک مدعی است بدهی شان با بانک بیشتر نیست