سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تسهلات مسکن روستایی در فارس

مدیرکل مسکن روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: تسهلات مسکن روستایی در فارس به ۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حمیدرضا سهرابی سهرابی مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در بازدید از طرح‌های توسعه روستایی بخش سیاخ‌دارنگون و خان‌زنیان بخش مرکزی شیراز، با اشاره به افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی به ۲۵ میلیون تومان، گفت: افزایش سقف تسهیلات بانکی به بانک‌های عامل ابلاغ شده و مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته است.

وی به موضوع مقاوم سازی بافت‌های فرسوده روستایی اشاره و بیان کرد: در زمان وقوع زمین لرزه‌های ویرانگر و سیل و حوادث غیرمترقبه بنیاد مسکن با تمام توان وارد مقاوم سازی و بهسازی واحد‌های فرسوده شده، و این اماکن را در برابر حوادث ایمنی کند تا کمترین تلفات و خسارت‌ها را دراین مناطق داشته باشیم.

مدیرکل مسکن روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی کشور با بیان اینکه بطور متوسط در هر هفته ۶۰۰ قرارداد برای نوسازی و بهسازی واحد‌های روستایی با بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات قرار داد منعقد می‌شود، تصریح کرد: بانک‌ها نیز باید دراین زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند و دستگاه‌ها و مسئولان محلی هماهنگی‌های لازم برای راهنمایی روستاییان انجام دهند.

سهرای ادامه داد: پارسال سقف تسهیلات نوسازی مسکن روستایی ۱۸ میلیون تومان بود که این رقم در مناطق مرزی و کم برخوردار تا ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت و امسال به ۲۵ میلیون تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: برای مقاوم سازی مسکن روستایی طبق روال سال‌های گذشته، این بنیاد سالیانه نوسازی ۲۰۰ هزار مسکن روستایی را در دستور کار خود دارد.

مدیرکل مسکن روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: سال ۸۴ تنها حدود ۷ درصد واحد‌های مسکن روستایی مقاوم بودند، اما اکنون بیش از ۴۰ درصد خانه‌های روستایی در کشور مقاوم سازی شده و در برخی استان‌ها نیز مقاومت سازه‌های روستایی به ۵۸ درصد افزایش یافته است.
انتهای پیام/ت

صحبت‌های مدیرکل مسکن روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی کشور در خصوص تسهیلات مسکن روستایی

برچسب ها: مسکن ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.