سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز بکار ۲ پایگاه سنجش نوآموزان پیش دبستانی در زاهدان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ پایگاه سنجش نوآموزان پیش دبستانی از امروز/یکشنبه/ در زاهدان آغاز بکار کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مریم حجتی نسب رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت طرح سنجش اظهار داشت: طرح سنجش سلامت کودکان در سیستان و بلوچستان از اوایل تیر آغاز شده و تا شهریور ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۸ هزار و ۹۳۸ نفر از نوآموزان سیستان و بلوچستان در آستانه ورود به دوره ابتدایی مورد سنجش سلامت قرار گرفتند.

حجتی نسب افزود: پیش بینی می‌شود امسال تا پایان طرح ۶۰ هزار نوآموز در بدو ورود به مدرسه مورد سنجش قرار گیرند.

وی گفت: برای اجرای این طرح ۴۰ پایگاه سنجش ثابت و سیار در سیستان و بلوچستان پیش بینی شده که والدین باید به مدرسه مورد نظر مراجعه و نوبت برای سنجش سلامت فرزند خود دریافت کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان گفت: در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ امکان نام نویسی کودکان در مدارس بدون انجام سنجش سلامت امکان پذیر نیست.

وی شناسایی تفاوت‌های فردی در کودکان، شناخت به موقع مشکلات و محدودیت‌های جسمی و جلوگیری از افت تحصیلی را از جمله مهمترین اهداف اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان برای ورود به مدرسه ذکر کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ۵۸ هزار و ۱۴۴ نوآموز در بدو ورود به دبستان‌های استان سال گذشته زیر پوشش طرح سنجش سلامت جسمی و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.

حجتی نسب ادامه داد: ۵۰۹ نوآموز سیستان و بلوچستان سال گذشته به مدارس خاص و بقیه به مدارس عادی معرفی شدند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.