سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هزار میلیارد تومان برای راه آهن چابهار- زاهدان هزینه شده است

فرماندار شهرستان چابهار گفت: هزار میلیارد تومان برای ساخت طرح ملی راه آهن چابهار- زاهدان تا کنون هزینه شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامرضا مجیدی فرماندار شهرستان چابهار  اظهار داشت: ساخت طرح بزرگ عمرانی راه آهن چابهار- زاهدان به طول ۶۱۰ کیلومتر در هشت قطعه از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه براساس پیش بینی‌ها بیش از چهار هزار میلیارد تومان برای این طرح هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: با تکمیل راه آهن چابهار - زاهدان طی سه سال آینده ترانزیت کالا از بندرچابهار به شهر‌های داخلی کشور رونق می‌یابد.

مجیدی افزود: چابهار یکی از بهترین نقاط ایران و جهان برای صادرات و واردات کالاست و نقش مهمی در توسعه محور شرق دارد.

فرماندار چابهار گفت: طرح راه آهن چابهار- زاهدان با بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در بحث اشتغالزایی بیش از ۲ هزار نفر از افراد بومی و محرومیت زدایی نیز نقش بسزایی داشته است.

مجیدی اظهار داشت: خط ریلی چابهار - زاهدان در انتقال محصولات پتروشیمی، حمل کالا به افغانستان و آسیای میانه و کالا‌های اساسی نقش بسزایی دارد و می‌توان حجم بالای کالا را در زمان کم و هزینه اندک جابجا کرد.

هدف اصلی از ساخت راه آهن چابهار- زاهدان- میلک ایجاد راهگذر ریلی شرق کشور، اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، کمک به توسعه سواحل مکران، پیوند کشور‌های آسیای میانه و افغانستان به آب‌های آزاد، ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی سیستان و بلوچستان و منطقه است.

انتهای پیام/ع

  راه آهن چابهار- زاهدان بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

برچسب ها: راه آهن ، فرمانداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.