سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اران و بیدگل خبر داد:

شناسایی محوطه باستانی در فیض آباد

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: محوطه ای باستانی در اطراف منطقه فیض آباد این شهرستان کشف و شناسایی شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مجید نوری مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت: پس از گمانه زنی های پی در پی درباره وجود منطقه ای باستانی در فیض آباد در نیمه اول سال گذشته این منطقه  به صورت کامل شناسایی شد .

 وی افزود: طبق نظر کارشناسان میراث فرهنگی ، این محوطه باستانی به مساحت 45 هکتار مربوط به عصر ایلخانی و محل زندگی اقوام مختلف بوده است.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آران و بیدگل گفت : شناسایی دو بخش مهم این محوطه شامل ارگ و شارستان و ساختارهای خشت و چینه و تودرتو از دیگر کشفیات باستان شناسان از این محوطه تاریخی بوده است.

نوری با بیان اینکه بقایای ساختمان های بدست آمده از این محوطه دارای بافت و ساختی خشتی و دارای  کف و اندود گچ است گفت : در مهر امسال  کاوش علمی این محوطه و فعالیت های میدانی برای بررسی ساختار فضاهای موجود با حضور گروه های خبره باستان شناسی و کاوشگران انجام می شود .

آران و بیدگل با قدمت سیلک 7 هزار ساله در 210 کیلومتری شمال اصفهان واقع است و تاکنون عملیات کشف و شناسایی دو محوطه تاریخی ویگل و فیض آباد در آران انجام شده است.

 

انتهای پیام/م

 

کشف محوطه باستانی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.