سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماجرای بوی بد فاضلاب در مناطق غربی یاسوج چیست؟

مدتی است که بوی بد فاضلاب مردم مناطق غربی یاسوج را به ستوه آورده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ و به‌نقل از روابط عمومی آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد، در ماه‌های اخیر بوی بد فاضلاب در برخی مناطق یاسوج شامل شرف آبادها، شهرک امام علی (ع) و شهرک امام حسین (ع)، دولت آباد  به دلیل تخلیه تانکر‌های لجن‌کش و جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب جداول و رهاسازی آن‌ها در پایین دست مردم این مناطق را کلافه کرده است.

مدیر دفتر نظارت بر طرح‌های فاضلاب شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتشار برخی اخبار در رسانه‌ها و فضای مجازی در مورد بوی نامطبوع در برخی مناطق شهر یاسوج گفت: این بوی بد ارتباط با تصفیه خانه فاضلاب ندارد.

محمود دمیا افزود: بخشی از این بو مربوط به تخلیه لجن تانکر‌های حمل فاضلاب منازل به منهول‌های زیر شهرک‌ها هستند که سبب اختلال جدی در فرایند تصفیه خانه می‌شوند.

دمیا تاکید کرد: بخش مهم‌تر مربوط به همین جداول جمع آوری آب‌های سطحی پایین دست شهرک‌ها بوده که حالت سپتیک شده و تولید بو می‌کند.

وی از برگزاری نشست‌های مختلف توسط دستگاه‌های استانی و شهرستان برای این وضعیت خبر داد و اظهار داشت: فرمانداری و محیط زیست، پیگیر تعیین محل تخلیه و دفن لجن تانکر‌های حمل فاضلاب تخلیه شده از چاه‌های جذبی منازل هستند.

مدیر دفتر نظارت بر طرح‌های فاضلاب شرکت آبفای استان گفت: شهرداری و معاونت عمرانی استانداری نیز پیگیر تخصیص اعتبار برای اجرای ادامه کانال بتنی جمع آوری جوی‌ها و آب‌های سطحی از زیر شهرک‌ها هستند.

انتهای پیام/ی

 

بوی بد فاضلاب

برچسب ها: هواشناسی ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.