سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار پلیس آگاهی قزوین به خریداران خودرو

رئیس پلیس آگاهی استان قزوین از مردم خواست قبل از خرید خودرو از اصالت آگهی های پیش فروش خودرو مطمئن شوند .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛سرهنگ آرش مرادی رئیس پلیس آگاهی استان قزوین گفت: با توجه به نوسانات بازار ارز و تاثیرگذاری آن در معاملات بازار خودرو‌های داخلی و خارجی، تعدادی از شرکت‌ها از این شرایط سوء استفاده می‌کنند و با تبلیغ‌های وسوسه کننده سعی در جذب مشتری برای فروش محصولات خود دارند.

سرهنگ مرادی افزود: برخی از مردم با توجه به قیمت مناسب اعلام شده از سوی این شرکت‌ها، برای خرید خودرو ثبت نام می‌کنند و برخی اوقات با پرداخت یک سوم تا نیمی از پول خودرو به عنوان پیش قسط انتظار دریافت خودرو در موعد مقرر را دارند.

وی اضافه کرد: خودرو‌هایی که از سوی این شرکت‌ها به مشتریان وعده فروش داده می‌شود وجود خارجی ندارد و این در واقع شگرد متقلبانه آنان است.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان، این کلاهبرداران پس از دریافت پول‌های متقاضیان، معاملات پرسودی می‌کنند و در زمان تحویل خودرو به مشتریان گفته می‌شود که فعلاً امکان تحویل آن مهیا نیست و از آنان می‌خواهند که پول خود را پس بگیرند.

سرهنگ مرادی با اشاره به اینکه پس دادن پول مشتریان نیز گاهی اوقات ممکن است چند ماه طول بکشد، افزود: بدین ترتیب میلیارد‌ها تومان پول متقاضیان خرید خودرو برای ماه ها، به تجارت عده‌ای سودجو تبدیل می‌شود و پس از چند ماه تاخیر، اصل پول پیش فروش و در مواردی نیز اصلا‍ً پولی به مشتریان برگشت داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های وارد کننده خودرو می‌بایست جهت انجام فعالیت‌های خود از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز دریافت کنند، گفت: درج آگهی در مطبوعات و تبلیغات در فضای مجازی از سوی شرکت‌های مختلف خودرویی و لیزینگی دلیلی بر صحت و درستی مطالب عنوان شده، نیست پس باید شهروندان ابتدا از اصالت آن‌ها از طریق استعلام از مراجع رسمی مطمئن شوند.

انتهای پیام/

خریداران خودرو مراقب کلاهبرداران باشند

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.