سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناسان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کردند

ویژگی جدید تلگرام دزدان سایبری را فعال‌تر می‌کند

قابلیت جدید تلگرام، نگرانی‌ کارشناسان را در خصوص به خطر افتادن اطلاعات شخصی کاربران به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روزهای اخیر قابلیت جدیدی به پیام رسان تلگرام اضافه شد که می‌تواند در هر زمان اسناد شناسایی فرد را با اپلیکیشن ها و خدمات دیگر به اشتراک بگذارد. تلگرام این ویژگی را «روش یکپارچه احراز هویت» نامیده است که خدمات مالی و صنایع دیگر  برای احراز هویت افراد می‌توانند آن را به کار گیرند. به این ترتیب دیگر لازم نیست فرد عکس پاسپورت یا گواهینامه خود را چند بار آپلود کند. هر چند این ابزار پتانسیل تبدیل شدن به ابزاری کارآمد را دارد، اما بسیاری از کارشناسان امنیتی معتقدند ایده ذخیره کردن اطلاعات حساس در فضاهای سایبری، چندان ایمن نیست و می‌تواند خطرات جدی به همراه داشته باشد.

امکان جعل اسناد شناسایی توسط دزدان سایبری

عباس اسدی عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد دسترسی تلگرام به اسناد شناسایی توضیح داد: اطلاعات کاربر به سهولت در اختیار کشورهای دیگر به ویژه دزدان سایبری قرار می‌گیرد و نیاز به سیاست‌گذاری جدی برای چنین تدابیری احساس می‌شود. این مسائل باید در حوزه منافع ملی مطرح شود و ابعادشکنی در خصوص ایمن سازی آن صورت گیرد.

اسدی با تاکید بر مشکلات ویژگی جدید پیام رسان تلگرام تصریح کرد: این اپلیکیشن از اطلاعات کاربر سوءاستفاده می‌کند و می‌تواند استفاده‌های نامربوط را برای کلاهبرداران در شبکه‌های اجتماعی فراهم کند.

عضو هیئت علمی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص تاثیر این اپلیکیشن در افزایش جرائم اینترنتی بیان کرد: این اپلیکیشن می‌تواند از طریق جعل اسناد شناسایی توسط دزدان سایبری راهی برای افزایش جرم باشد. برای جلوگیری از ابعاد خطرناک این برنامه، باید در سازمان‌های بین المللی این موضوع مطرح شود و تدابیری برای آن در نظر گرفته شود.

تضمینی برای حفظ اطلاعات هویتی کاربران وجود ندارد

مهدی رزمی کارشناش ارشد مدیریت فناوری و اطلاعات نیز درباره معایب این اپلیکیشن اظهار داشت: قابلیت جدید موجب می‌شود تامین امنیت برای کاربر اعمال نشود و تضمینی برای حفظ اطلاعات هویتی کاربران وجو نداشته باشد.

او همچنین تاکید کرد: این اپلیکیشن از سه وجه مورد تایید کارشناسان نخواهد بود؛ اطلاعات هویتی در سرورهای بیگانه قرار خواهد گرفت، امکان جعل را تسریع می‌کند و  رسمیت کافی و معتبر برای مراجع قانونی ندارد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۰۹ ۰۷ مرداد ۱۳۹۷
همین چند ماه پیش بود که تلگرام تبلیغ میشد
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
مگه تلگرام رو فیلتر نکردین
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
یکم از مشکلات روستائیان بجاش حرف بزنید
ناشناس
۲۰:۱۸ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
باشه
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
ینی خود کمپانی تلگرام نمیدونه