سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش 7 درصدی مصرف برق با تغییر ساعت کاری

مصرف برق با تغییر ساعت کاری ادارات در خراسان جنوبی 7 درصد کاهش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ شرکاء مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون  مصرف برق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ده درصد در استان افزایش داشت که با تغییر ساعت کاری ادارات و کاهش مصرف انرژی در لوازم سرمایشی در ساعت های پیک صبح(11 تا 15)، مقدار افزایش برق مصرفی در یک هفته گذشته به 3 درصد رسیده است. 

وی  استفاده نکردن از وسایل برقی پر مصرف در ساعات های اوج مصرف، خاموش کردن لامپ های اضافی، تنظیم دمای منزل و محل کار به 25 درجه سانتی گراد، جایگزینی لامپ های LED و کم مصرف بجای لامپهای هالوژن و پر مصرف، توجه به برچسب انرژی در هنگام خرید لوازم برقی را از مهم ترین و ساده ترین راهکارهای کاهش مصرف برق عنوان کرد.
 
شرکاء اظهار کرد: اگر در بخش‌هاي مختلف خانگی، تجاری، مجتمع‌های توليدی و صنعتی و كشاورزی به این موارد توجه شود رسيدن به كاهش 10 درصدی مصرف برق به سادگی قابل دستيابی است.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به اینکه ساعت های اوج بار از ساعت 11 تا 15 و 19 تا 23 است افزود: در خراسان جنوبی 361  هزار مشترک برق وجود دارد که از این تعداد 58.5 درصد مشترکان، شهری، 40.2 درصد مشترکان روستایی و 1.3 درصد نیز مشترکان با مصرف بیشتر از 30 کیلو وات هستند.

 وی گفت: همچنین از مجموع تعداد مشترکین 84 درصد مشترکین خانگی، 4 درصد عمومی و ادارات، 9 درصد تجاری و سایر مصارف است.
 
انتهای پیام / ط آ
 
برچسب ها: شرکت برق ، صرفه جویی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.