سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۹۰ فروند لنج به صید میگو می‌رود

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر گفت: هشت‌هزار صیاد استان بوشهر با ۴۹۰ فروند لنج به صید میگو می‌روند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  عباس آهنگرمقدم اظهار داشت: در استان بوشهر افراد بسیار زیادی از طریق دریا امرار و معاش می‌کنند که بخش قابل توجهی در عرصه صیادی فعالیت دارند.

وی به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در زمینه پرورش آبزیان و صید و صیادی اشاره کرد و ادامه داد: خانواده‌های متعددی در زمینه صیادی، فروش آبزیان و پرورش آبزیان فعالیت دارند و از این طریق روزگار می‌گذرانند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به آغاز فصل صید میگو در آب‌های استان، اضافه کرد: از روز سوم مردادماه صید برای قایق‌ها آغاز شد و از روز گذشته لنج‌های صیادی نیز مجوز ورود به دریا را گرفتند.

وی از فعالیت هشت هزار صیاد در فصل صید میگو در آب‌های استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این صیادان با استفاده از ۴۹۰ فروند لنج برای صید میگو راهی دریا می‌شوند.

آهنگر مقدم با اشاره به اینکه صیادان با دریافت مجوز صید چهار روزه در مناطق میانی و جنوبی استان بوشهر به صید می‌پرداند، بیان کرد: زمان صید برای لنج‌های مناطق شمالی استان بوشهر شش‌روزه است.

ایجاد ۲۸ مرکز تخلیه میگو

وی همچنین از صدور مجوز ۲۴ ساعته سید برای قایق‌های صیادی با موتور بنزینی خبر داد و افزود: مجوز ۴۸ ساعته صید میگو برای قایق‌های با موتور سوخت گازوئیل صادر می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با اشاره به اختصاص ۲۸ مرکز تخلیه صید میگو در سطح استان اظهار داشت: زمان پایان صید میگو در آب‌های استان را پژوهشکده میگو بر اساس ارزیابی و تحقیقات خود تعیین خواهد کرد.

وی افزود: در نقاطی همچون نوزادگاه‌های میگو در محدوده نیروگاه اتمی، دلوار و اعماق کمتر از ۱۰ متر و زیستگاه‌های مصنوعی شامل منگف، یرول، گناوه، دیر، جزیره خارگ و منطقه خور ایاز در شهرستان دیر تا شعاع نیم مایلی صید ممنوع است.

آهنگرمقدم اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۶۰ هزار تن انواع آبزیان در استان بوشهر صید و روانه بازار مصرف شده بود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.