سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آموزش و پرورش خواهان تعطیلی هیچ مدرسه‌ای نیست

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از تدریس مدیر و معاون مدارس برای جبران کمبود نیرو خبر داد و گفت: آموزش و پرورش خواهان تعطیلی هیچ مدرسه‌ای نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ناصر کرمی صبح شنبه در نشست ویدئو کنفرانسی با مدیران شهرستان‌ها و مناطق اظهار داشت: سازمان دهی نیروی انسانی و فضا‌های آموزشی مهمترین قسمت فعالیت آموزش و پرورش برای سال پیش رو است.

کرمی ادامه داد: عدم تناسب نیروی انسانی، تعداد بازنشستگان، افزایش دانش آموزان در دوره ابتدایی و استقرار پایه دوازدهم، تکمیل نظام آموزشی و بحث سه ساله شدن هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای وکاردانش از جمله چالش‌های اساسی آموزش و پرورش است که سازمان دهی نیروی انسانی به عنوان پاشنه آشیل این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد‌هایی در راستای حل چالش‌ها ابلاغ کرده است و همچنین آموزش و پرورش استان نیز پیشنهاد‌هایی داشته است بیان کرد: با توجه به اینکه مدیران شهرستان‌ها و مناطق از شرایط حوزه آموزشی خود آگاهی بیشتری دارند بهترین شرایط ممکن را در راستای حل چالش‌ها داشته باشند.

این مقام مسئول افزود: انتظار می‌رود با ایجاد تعامل با فرمانداران، بخشداران، دهیاری‌ها و شورای اسلامی‌ها تا آنجایی که امکان دارد مدارس زیر نرم تجمیع شوند تا استان، برنامه بهتری برای نیروی انسانی خود داشته باشد.

تدریس مدیران و معاونان مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: استان در دوره ابتدایی مدارس زیر ۱۰ نفر زیادی دارد که حتی مدارس دو نفره هم را شامل می‌شود ودر این دوره آموزش و پرورش خواهان تعطیلی هیچ مدرسه‌ای نیست.

وی اضافه کرد: در دوره متوسطه شرایط تفاوت دارد و هر کلاس درس به معلمان زیادی نیاز دارد و مدارس زیر نرم در این دوره برای سازمان دهی بهتر نیروی انسانی وکیفیت بهتر تدریس تجمیع خواهند شد.

کرمی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود نیروی انسانی، مدیران و معاونان مدرسه نیز تدریس خواهند داشت خاطرنشان کرد: سعی بر این است تا کمترین فشار بر مدیران وارد شود وتا آنجایی که امکان دارد مدیر درگیر تدریس در کلاس نشود، ولی در جا‌هایی که ناچار به استفاده از این افراد هستیم، حداقل ساعت تدریس به آن‌ها داده می‌شود.

با اشاره به شرایط خاص بین المللی وبه ویژه آموزش و پرورش بیان کرد: مهمترین رکن مدیریت، برنامه ریزی است و مدیران آموزش و پرورش باید در این دوره برنامه ریزی متناسب با آن را داشته باشند.

تجمیع کلاس‌های زیر نرم‌

معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: تدریس مدیر و معاون بر مبنای حداقل ۶ ساعت تدریس در کلاس درس است که این ۶ ساعت تدریس به وضعیت مناطق و شهرستان‌ها ربط پیدا می‌کند.

ناصر غلامی ادامه داد: با توجه به تاکید استاندار به فرمانداران و بخشداران در جهت همکاری در تجمیع کلاس‌های زیر نرم و هزینه‌های روستا مرکزی در نشست شورای آموزش و پرورش استان سعی در اجرای آن داشته باشید.

وی با اشاره به اینکه نقل و انتقالات در حوزه اختیارات شهرستان‌ها و مناطق است یادآور شد: در نقل و انتقالات با حفظ احترام همکاران متقاضی، کلاس معلم را مدنظر داشته باشید.

غلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان بوشهر تنها استانی بوده است که پرسنل اداری آن به اندازه درجه بندی مدارس تعیین شده است خاطرنشان کرد: تعدیل معاونین و نیرو‌های تخصصی در مدارس استان با توجه به ظرفیت منطقه برنامه ریزی شده است و این اقدام به شهرستان‌ها ومناطق واگذار می‌شود.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.