سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی حزب اعتماد ملی در نشست خبری:

روحانی بعد از انتخابات روی دست اصلاح‌طلبان زد/مشکل اصلی کشور بی تحرکی و بی مسئولیتی دولت است

گرامی‌مقدم گفت: روحانی پس از پیروزی در انتخابات 96 روی دست اصلاح‌طلبان زد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی در نشست خبری حزب متبوعش درباره ارتباط اصلاح‌طلبان با روحانی و اظهارات برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلبان مبنی بر جدایی از رئیس جمهور به دلیل ناکارآمدی تیم اقتصادی دولت، اظهار کرد: موضع حزبی ما تلاش بر حمایت و انتقاد از دولت است.

سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: دولت روحانی با تلاش احزاب اصلاح‌طلب به ویژه حزب اعتماد ملی روی کار آمده و حمایت ما به دلیل تدبیر دولت وی است، زیرا مشکلات دولت احمدی‌نژاد را اصلاح کرد. به دلیل اینکه دولت احمدی‌نژاد در حوزه اقتصادی و سیاسی با بی‌برنامگی مواجه بود و از جمله کارهای مهم روحانی می‌توان به تلاش‌های بین‌المللی و ایجاد آرامش در حوزه سیاسی و اقتصادی اشاره کرد.

گرامی‌مقدم خاطرنشان کرد: روحانی در 96 متأسفانه روی دست اصلاح‌طلبان زد. نماینده‌اش شریعتمداری را به شورای عالی سیاست‌گذاری فرستاد و شورا نیز از روحانی حمایت کرد، ولی متأسفانه در چیدمان کابینه گردش به راست شدیدی صورت داد. رئیس جمهور در تمامی سفرهایش شعارهای اصلاح‌طلبانه می‌داد و در هر شهر مطالبه‌اش رفع حصر بود، اما اکنون ساکت  و تیم اقتصادی‌اش نامنظم است.

وی گفت: ما با دلسوزی به ترکیب کابینه دولت انتقاد داریم، زیرا تیم اقتصادی دولت مشکلات زیادی را در حوزه اقتصاد رقم زده است. قابل قبول است که تحریم‌ها در برخی مشکلات تأثیر زیادی دارد، ولی ریشه اصلی امروز کشور درپی بی‌مسئولیتی و بی‌تحرکی بوده است، مشکلاتی مانند کاهش ارزش ریال و افزایش قیمت سکه، بنابراین به عنوان یکی از احزاب اصلاح‌‌طلب معتقدیم باید انتقاد حمایتی از روحانی داشته باشیم.

گرامی‌مقدم تصریح کرد: سابقه 100 سال کار حزبی در ایران نشان می‌دهد که ما در کار جمعی ضعیف هستیم.

وی افزود: واقعیت امر آن است که فرهنگ تحزب هنوز در کشور وجود نداشته و فردگرایی حرف اول را می‌زند، همین مسئله باعث بروز اختلافاتی شده است.

سخنگوی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: اصلاح‌طلبان از سال 92 تصمیم گرفتند که منافع ملی را در اولویت کار خود قرار دهند، به همین دلیل با وجود آنکه نامزد اصلاح‌طلب داشتند به نفع یک فرد اعتدال‌گرا کنار رفتند تا کشور بر مدار تعقل حرکت کند.

گرامی‌مقدم بیان کرد: در سال 96 نیز این جریان تلاش کرد تا همسو با مطالبات مردم حرکت کند، اما جریان اصلاحات از سوی براندازان خارج از کشور که سعی دارند مردم را از اصلاح‌طلبان ناامید کنند مورد هجمه قرار داد، مجموعه این مسائل نشان می‌دهد که این جریان پایگاه اجتماعی قوی در میان مردم دارد.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی باید همه دستگاه‌ها با یکدیگر اتحاد داشته و از کاه کوه نسازند.

گرامی‌مقدم خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های آتی کمیته تشکیلاتی حزب، بررسی مبانی انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98 و انتخابات ریاست جمهوری در سال 1400 است.

سخنگوی حزب اعتماد ملی افزود: ما تمامی برنامه‌های انتخاباتی خود را در چارچوب فعالیت‌های شورای عالی شکل داده و همچنین بررسی‌های لازم را در استان‌ها برای انتخاب کاندید انجام خواهیم داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر صحبتی از زبان برخی از اعضای حزب در رسانه‌ها منعکس می‌شود، به معنای موضع حزب نیست، چرا که مواضع اعتماد ملی تنها از طریق سخنگو، دبیرکل و قائم مقام حزب منعکس خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.