سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاهرخی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ایران در صادرات گل جایگاهی ندارد/ رکود سنگینی بر بازار گل و گیاه حاکم است

یک مقام مسئول گفت: با توجه به هزینه‌های بالای تولید و بالا بودن قیمت گل داخلی نسبت به قیمت‌های جهانی، جایگاه چندانی در صادرات نداریم.

اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه گل و گیاه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تأثیر نرخ ارز بر نوسان بازار گل و گیاه، اظهار کرد: با توجه به بالا رفتن نرخ دلار، واردات گل و سایر ابزارهای مورد نیاز همچون اسفنج و کاغذ سخت‌تر و گران‌تر می‌شود.


بیشتر بخوانید: افتتاح پایانه صادراتی تحت تأثیر نوسانات ارزی قرار گرفت/ ایران رتبه 17 جهان در تولید گل را دارد


وی با اشاره به اینکه رکود سنگینی بر بازار گل و گیاه حاکم است، افزود: هم اکنون بسیاری از گل فروشان از وضعیت موجود بازار و فروش گل سرچهارراه‌ها گلایه‌مند هستند.

شاهرخی با بیان اینکه ایران رتبه هفدهم در تولید گل در دنیا را داراست،گفت: این در حالی است که به سبب هزینه‌های بالای تولید و بالا بودن قیمت گل داخلی نسبت به قیمت‌های جهانی، جایگاه چندانی در صادرات نداریم و همه ساله تنها مقدار ناچیزی گل به کشورهای حاشیه دریای خزر و عراق صادر می‌شود.

رئیس اتحادیه گل و گیاه ادامه داد: با توجه به آنکه تولیدکنندگان ایرانی خود را برای صادرات آماده نکرده‌اند؛ بنابراین تنها راه حل توسعه صادرات دعوت از تولیدکنندگان خارجی و ایجاد رقابت سالم برای تولید انبوه است.

شاهرخی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه ساخت پایانه صادراتی گل و گیاه  تا چه اندازه در رونق صادرات تأثیرگذار است، تصریح کرد: ایجاد پایانه صادراتی تأثیری در میزان صادرات نخواهد داشت چرا که هم اکنون به بازار گل تبدیل شده است و فروشندگان در این مکان درحال فعالیت هستند.

انتهای پیام/

ایران رتبه هفدهم تولید گل در دنیا را داراست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
ای وای
ناشناس
۰۷:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
میدونستید شمال ایران، از هر لحاظ نسبت به هلند برای کشاورزی مناسبتره؟ اما جالب اینجاست که درآمد هلند از کشاورزی، دوبرابر درآمد نفتی ماست...!
ناشناس
۰۲:۱۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۷
در صادرات گل جایگاهی نداره......... در مصرفش که داره!!!!!!!!!!!!