سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه یزد:

نماز جمعه یکی از شئونات ولایت فقیه است

امام جمعه یزد با اشاره به فرا رسیدن سالروز شروع نماز جمعه به فرمان امام خمینی (ره) گفت: نماز جمعه یکی از شئونات ولایت فقیه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته پنجم مردادماه نماز جمعه شهرستان یزد با بیان این که انسان‌های مومن خدایی خلق شدند، اظهار کرد: انسان‌های مومن گاهی اشتباه می‌کنند، ولی هیچ وقت از فطرت الهی خود جدا نمی‌شوند.

وی با بیان این‌که بسیاری از مشکلات امروز نتیجه غفلت از فطرت الهی است، افزود: آدمی زمانی معنا پیدا می‌کند که اصل و ریشه خود که ذات حق تعالی است برگردد.

امام جمعه یزد در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شروع نماز جمعه به فرمان امام خمینی (ره)، گفت: نماز جمعه یکی از شئونات ولایت فقیه است.

ناصری یزدی نماز جمعه را یکی از مهمترین شئونات حاکمیت در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: روحانیون و نخبگان فرهنگی دینی باید بیش از پیش به نماز جمعه اهمیت داده و علاوه بر حضور خود دیگر اقشار مختلف را برای حضور پرشور در نماز جمعه دعوت کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد با بیان این‎که نماز جمعه پشت دشمنان را به زمین می‌زند و عظمت ایران اسلامی را رخ جهانیان می‌کشد، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های تبلیغاتی باید با دقت و استمرار بیشتری فرهنگ حضور در نماز جمعه را نهادینه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد سیاست‌های جهانی ایران، اظهار کرد: آمریکا و اسرائیل از دیرباز تاکنون با سیاست‌های اجتماعی، دینی، اقتصادی و سیاسی ایران اسلامی مشکل داشته و دارند.

امام جمعه یزد با اشاره به ضرورت تبعیت از ولایت فقیه در راستای ایستادگی برابر مستکبران، گفت: سخنرانی اخیر رییس جمهور ایران خطاب به آمریکا کاملاً انقلابی و افتخار آمیز بود.

ناصری یزدی با بیان این‌که موضع گیری رییس جمهور در برابر آمریکا باعث افتخار ملت ایران است، ادامه داد: ولایت مداری تنها راه پیروزی در برابر استکبار است.

وی در پایان با اشاره به سفر وزیر نیرو به استان یزد، گفت: خوشبختانه تأمین آب استان یزد در دستور کار جدی وزارت نیرو قرار گرفته و تحقق این مهم در زمان مشخص نیازمند همکاری مردم در امر صرفه جویی منابع آبی است.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه یزد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.