سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت حضور خیرین برای ایجاد زیرساخت‌های درمانی در شهربابک

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان در اولین مجمع سلامت شهرستان شهربابک گفت: مردم و خیرین برای ایجاد زیرساخت‌های درمانی در شهربابک ورود کنند که ظرفیت هدی این شهرستان بیش از پیش معرفی شود.

زهرا موسی پور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با تأکید بر اینکه از مباحث اساسی امروز این است که خودِ مردم دوستدار سلامت باشند گفت: بر اساس شعاری که همه مجامع بین المللی دارند مبنی بر مقدم بودن پیشگیری بر درمان، ایجاد مجامع ملی سلامت یکی از بستر‌های ایجاد آن است.

وی با بیان اینکه در استان کرمان در دانشگاه علوم پزشکی شعار بسیار با ارزش "هزار روز طلایی در زندگی" برای مجامع ملی سلامت انتخاب شده است افزود: اگر این هزار روز را همه آحاد جامعه از جمله پدران، مادران، مدیران و برنامه ریزان گرامی بدارند و توجه کنند و این هزار روز طلایی را بتوانیم برای فرزندانمان عملی کنیم آنگاه بسیاری از آسیب‌هایی که ممکن است در آینده به لحاظ جسمی، روانی و عاطفی فرزندان ما را درگیر کند جلوگیری خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: ما به مجامع ملی سلامت، حضور خیرین و همت خود مردم برای مراقبت از خودشان امیدواریم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان اظهار داشت: اعتقادم این است که این مجامع با قوت و قدرت بیشتر در همه نقاط استان تشکیل شود و ما نیز سعی مان بر این است که در کنار این حرکت بزرگ حوزه سلامت باشیم و برای ارتقا آن تلاش می‌کنیم.

وی در خصوص حوزه بهداشت و درمان شهربابک نیز گفت: انتظار از این شهرستان بزرگ، نخبه پرور و پزشک پرور بسیار بالاست و حتما باید برای آینده شهربابک برنامه داشته باشیم.

موسی پور به بحرانی که در حوزه آب و خشکسالی کرمان وجود دارد اشاره کرد و افزود: آینده استان کمتر به سمت کشاورزی می‌رود و باید به این فکر کنیم که توسعه شهرستان و استان بر چه محوری است.

وی با بیان اینکه شهربابک منابع غنی سرمایه انسانی دارد ادامه داد: منابع انسانی کیمیای سازمان هستند و شهربابک این نیروی انسانی را به وفور دارد.

موسی پور ابراز امیدواری کرد: یکی از افق‌های توسعه شهربابک این است که بتواند قطب درمان در یکی از رشته‌های درمانی باشد و به تناسب درمان بیماران در این مرکز حتما باید زیرساخت‌های حضور مردم به لحاظ تغذیه، استراحت و امکانات فراهم شود که به رونق اقتصادی منطقه کمک میکند و ظرفیت‌های فراوان شهربابک معرفی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید مردم شهربابک اراده داشته باشند که زیرساخت‌های لازم را برای پیشرفت شهربابک در حوزه درمان ایجاد کنند تصریح کرد: با همت خیرین ایجاد یک کلینیک تخصصی در حوزه ناباروری، قلب و سایر حوزه‌ها میتواند افق خوبی باشد و مانیز از چنین اتفاقاتی در سراسر استان حمایت میکنیم.

موسی پور با بیان اینکه ما باید از نیاز اساسی آگاه باشیم و متناسب با آن فعالیت و خیرین را دخیل کنیم گفت: مجامع سلامت شهرستان بهترین کاری که می‌توانند انجام دهند اولویت و نیازهایشان را مشخص کنند که همکاری و فعالیت خیران و بزرگان متناسب با آن نیاز باشد که بتواند در جهت رفاه و بهداشت عمومی جامعه گام بردارد و خیرین باید وارد شوند و زیر ساخت‌ها را فراهم کنند که منابع قوی نیروی انسانی به شهربابک برگردد که این امر به توسعه و پیشرفت شهربابک کمک می‌کند.

انتهای پیام /ی

خیرین به ساخت مراکز درمانی ورود کنند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.