سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اولین همایش مجمع سلامت شهرستان شهربابک

اولین همایش مجمع سلامت شهرستان شهربابک امروز با حضور قائم مقام ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان، مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری، امام جمعه، فرماندار، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهربابک و جمعی از پزشکان و خیران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علیرضا اسدی فرماندار شهربابک در  همایش مجمع سلامت شهرستان شهربابک گفت: شهرستان شهربابک یکی از شهرستان‌های استان می‌باشد که در زمینه پرورش پزشکان متخصص جایگاه ویژه‌ای دارد.

علیرضا اسدی افزود: در بخش بهداشت و درمان اقدامات موثری در دو سال گذشته صورت گرفته است، ولی با توجه به جمعیت شهرستان و نیاز مردم کافی نیست.

وی با اشاره به قدمت بیمارستان فعلی شهرستان که تنها بیمارستان این شهر می‌باشد تاکید بر احداث یک بیمارستان جایگزین در کوتاهترین زمان ممکن کرد.

موسی پور مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان هم ظرفیت علمی شهربابک را بسیار بالا اعلام کرد و گفت: شهرستان شهربابک با توجه به ظرفیتی که در زمینه پزشکان متخصص دارد می‌تواند به عنوان قطب درمانی برای استان معرفی شود.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و اظهار کرد: وضعیت بیماری‌های غیر واگیر در جامعه ما مناسب نیست و با توجه به افزایش سن در کشور ما می‌طلبد که مسئولین مربوطه به فکر فرهنگ سازی در این زمینه باشند.

 موسی پور ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائل کشورمان افزایش سالمندان می‌باشد و این در صورتی است که نظام بهداشتی و رفاه اجتماعی آمادگی پذیرش این همه سالمند را ندارد.

وی تاکید کرد: مشکل نظام مدیریتی ما این است که برنامه‌ای را می‌نویسیم و اجرا می‌کنیم که این برنامه به هیچ وجه نیاز محور نیست.

بعد از این مراسم اولین کانون سلامت شهرستان شهربابک توسط مسئولین و مدعوین در روستای استبرق افتتاح شد.

انتهای پیام/ی

وضعیت بیماری‌های غیر واگیر در جامعه ما مناسب نیست

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.